Va ser fa ja molts anys quan Ford, una de les principals marques a nivell de quota de mercat mundial dins de la indústria automòbil, va fer diferents passos endavant a l'hora d'anar a poc a poc augmentant el nombre de SUV al seu catàleg europeu. I és que els fabricants van entendre que aquesta seria la carrosseria de moda a les carreteres del vell continent, i es van llançar amb tot a per ella.
Si bé és cert que cap dels seus models no pot presumir de ser el més venut en el seu segment, el fet que el fabricant compti amb ni més ni menys que cinc models amb aquest tipus de carrosseria fa evident que l'aposta de Ford pels SUV no és una aposta menor.
Tanmateix, un altre dels grans objectius de la marca americana de cara als propers anys és el de fer un pas també cap al davant fins a convertir-se en una marca 100 × 100 elèctrica. Són molt conscients els fabricants que aquest tipus de mecàniques són el futur en la indústria, i més tenint en compte que a partir de 2035 no es podran vendre a Europa models que no siguin 100 × 100 elèctrics.
Això sí, tal com estan deixant caure també des d'altres marques, sembla evident que a Ford no ho volen apostar tot als súper, sinó que volen anar també ampliant a poc a poc cap a maneres per a un altre tipus de carrosseria.
El crossover de Ford amb plataforma de Volkswagen que arribarà el 2024
I un bon exemple d'això és un model el projecte del qual ja està més que avançat. En aquest cas estem davant d'un crossover de mida familiar que arribarà el 2024 de la mà de Ford i que serà, de fet, el primer model fruit de la col·laboració de la marca americana amb la marca alemanya Volkswagen.
No és cap secret que els dos fabricants han arribat a un acord per compartir la tecnologia de la plataforma MEB de la marca alemanya, destinada a la fabricació de models 100 × 100 d'elèctrics.
Així, aquest crossover, que de moment no té nom oficial però que tot apunta que omplirà el buit deixat després de la sortida del Mondeo, per comptar amb els beneficis d'utilitzar aquesta plataforma, encara que evidentment tindrà el llenguatge i disseny de la marca americana així com les seves principals senyes d'identitat.
Arribarà en diferents versions, i la més potent de totes comptarà amb una bateria de 77 kW hora que li permetrà tenir més de 550 km d'autonomia, una xifra ja molt interessant que segur que convencerà molts a fer el pas definitiu.