Fa dècades que Ford és un dels principals actors al mercat de l'automobilisme. El gegant americà és present en tots i cada un dels mercat importants a nivell mundial, adaptant així la seva gamma de productes a cada un d'ells.
Una adaptació que, evidentment, es basa en l'arribada de nous models així com en la desaparició d'altres. Les tendències del mercat tant a nivell de mecàniques com, sobretot, de dissenys i carrosseries, són les que marca el futur d'un o un altre model.
En el cas de Ford, els americans no han volgut arriscar en els últims anys i han apostat, especialment a Europa, per potenciar la seva gamma de SUV, una carrosseria que poc a poc ha anat guanyant cada vegada més terreny a les carreteres del vell continent.
De fet, els SUV no estan de passada, han arribat per quedar-se. En el cas de Ford, és precisament el Puma, un dels seus SUV més moderns, el que pot presumir de ser el model més venut al nostre país de la marca.
El problema amb l'auge i el regnat actual d'aquest tipus de carrosseries és que ha obligat a moltes marques a deixar d'apostar per unes altres dues carrosseries que, temps enrere, eren les dominadores del mercat: les berlines i els monovolums.
Si bé és cert que algunes marques, entre elles les prèmium, continuen apostant per les berlines, sí que els monovolums són ja cosa del passat. En el cas de Ford, aquest serà l'any en què un dels models que al seu dia va ser molt revolucionari per la seva capacitat i el seu excel·lent preu digui adeu definitivament.
El 2022 serà l'any en què Ford dirà adeu de forma definitiva al seu Galaxy, el monovolum de 7 places que va ser un èxit al nostre país
No és cap altre que el Ford Galaxy, un monovolum pur amb capacitat de fins a 7 places que, malgrat que ha anat aguantant les envestides dels SUV, finalment ha caigut del tot. Continua sent al configurador de Ford, però expliquen des de l'entorn de la marca que serà aquest 2022 quan els americans el retiraran de forma definitiva del nostre mercat al costat d'|una altra de les seves icones, el Mondeo.
Un Galaxy que, després de tres generacions i bones xifres de vendes a les seves espases, sobretot amb la primera generació, ha trampejat el temporal com ha pogut. És més, fa tot just uns mesos Ford va reduir la seva gamma fins i tot deixar tan sols una opció híbrida endollable molt interessant.
Tanmateix, veient que les vendes continuen sent molt menors, els americans no tardaran a donar-li la el cop de gràcia definitiu. Un model que, com tants d'altres, se n'anirà per la porta del darrere mentre els SUV guanyen cada vegada més pes als concessionaris de Ford i de la resta de marques.