Els que sempre han tingut a Ford com una de les seves marques de referència saber molt bé que el fabricant americà ha sabut adaptar molt bé des de fa ja molts anys tots i cada un dels seus models al vell continent perquè compleixin així els requisits a nivell estètic i dinàmic que els clients europeus exigeixen als seus cotxes, que no és que siguin precisament els riscos que exigeixen al mercat natal de la marca americana, Estats Units.

És per això que al nostre país triomfal models com és el cas del Puma, el Kuga o el Focus, models que tenen molta més presència a les carreteres del vell continent respecte a la que tenen al mercat americà, on es busca un altre tipus de cotxe. Això no significa que dins del catàleg de Ford Europa ens puguem trobar algunes opcions que també triomfen als Estats Units.

 

Un bon exemple d'això és l'Explorer, un model que destaca en tots els sentits, tant pel seu disseny, de grans dimensions i molt robust propi dels tot terrenys americans, com en l'apartat mecànic, amb més de 450 cavalls de potència.

El Ford Explorer, una bèstia que no és barata

En aquest cas estem davant d'un tot terreny de set places, un model pensat per a aquelles famílies que no busquen tan sols comoditat i habitabilitat, sinó ser capaços de poder deixar enrere de les mancat sense cap tipus de problema i endinsar-se a les carreteres més complicades.

A més, a diferència del que sol ser habitual amb aquest tipus de models, el fabricant americà esgotat per anar un pas més enllà i dotar-lo d'un motor híbrid endollable, una mecànica que li permet lluir l'etiqueta ZERO de la DGT i aprofitar així 50 km d'autonomia en manera elèctrica per moure's diàriament amb entorns urbans.

 

Amb un motor de 457 cavalls de potència i evidentment una transmissió automàtica així com amb una tracció a les quatre rodes, aquesta bèstia de més de 5 m de llarg i gairebé 1.80 m d'alt es posiciona com un model, això sí, no apte per a totes les butxaques. I és que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, preu d'aquest Explorer supera els 83.000 €, convertint-se així en una opció molt més prèmium que la resta de models de la marca americana a les carreteres europees.

En el fabricant són molt conscients que aquest model no serà en cap cas és un model més venut a Europa, però tenir un tot terreny bestial en tots els sentits al més pur estil americà a Europa és una cosa que sempre ajuda a reforçar la imatge de la marca.