Un dels principals motius que han provocat que el Fiat 500 sigui un dels models més venuts a Espanya en els últims temps és que pot presumir de ser un dels models més barats a les nostres carreteres.

És evident que, sent com és un urbà i tenint una carrosseria d'unes dimensions molt compactes i, per tant, poca habitabilitat i poca capacitat de càrrega, el lògic és que tingui un preu baix. Tanmateix, el fet que compta amb un disseny tan atractiu i que a més ve amb un sistema de micro hibridació lleugera en la seva mecànica de gasolina li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un factor determinant que l'ha ajudat molt en els últims temps.

 

Això sí, cap tenir en compte que dins del catàleg de la marca italiana podem trobar un model que se situa un esglaó per sota quant a preu però que, al contrari de l'esperat, passa per ser un model més polivalent que el 500: el Fiat Panda.

El Fiat Panda, més senzill que el 500 però més polivalent

És cert que a nivell de disseny i d'equipament de sèrie aquest Panda se situa un esglaó per sota del 500. Tanmateix, es pot tenir en compte que és un model d'unes dimensions majors i que, sense ser evidentment un model pensat per a famílies que necessiten molta capacitat de càrrega, sí que té aquest extra d'habitabilitat i de capacitat el seu maleter que el converteixen en una opció un punt més polivalent.

 

A més, és important tenir en compte que aquest model arriba també amb el mateix sistema de micro hibridació lleugera, en el seu cas en un motor de 70 cavalls de potència associat també a una transmissió manual, per la qual cosa pot lluir la mateixa etiqueta de la DGT i aprofitar-se així de tots els seus avantatges.

Tal com podem veure en el configuradors de la marca italiana, comptant amb totes les promocions i descomptes, el preu de partida de la versió més senzilla d'aquest Fiat es queda per sota dels 10.000 €, convertint-se així en un dels models més barats al nostre país i en una opció realment interessant per a aquells que tinguin un pressupost molt ajustat.