A Fiat poden presumir de tenir, almenys en aquests moments, el model més venut al nostre país. No és cap altre que el Fiat 500, el model que ha acabat el passat mes de novembre com el top vendes a Espanya i que, a nivell general en el que portem d'any, ocupa una més que destacable setena posició.
Tenint en compte que és un model que pertany al segment dels urbans i que va dirigit a un públic molt específic, ocupar la setena posició i quedar-se davant de models molt contrastats no és una cosa que s'hagi de passar per alt. Un èxit de la marca italiana basat en, d'una banda, un disseny molt atractiu, per l'altre, una excel·lent relació qualitat preu i, com no, per l'aposta de Fiat per la micro hibridació i l'electrificació d'aquest model, que li permet lluir tant les etiquetes ECO i ZERO depenent de la versió.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que el fabricant està treballant ja en diversos models que amplien la seva gamma d'opcions 100 × 100 d'elèctriques tenint en compte que, d'aquí a uns anys, seran aquests els únics mals que es poden comercialitzar a Europa.
Fiat ressuscitarà al polèmica Multipla, però reconvertit en un SUV elèctric
Dins dels plans de la marca italiana apareix la idea de recuperar al seu Multipla, un model que va aparèixer fa ja molts anys, el 1998 i que, amb un disseny molt extravagant i que molts consideren tremendament lleig i fora de lloc, va donar molt de què parlar en el seu moment. I no precisament perquè la grada unes bones xifres de vendes.
No han estat pocs els que s'han preguntat moltes vegades com una marca capaç de dissenyar models tan atractius com el 500 ha estat capaç també de posar al mercat un model com el Multipla, amb un disseny que no passarà la història precisament per les seves elegants línies.
Això sí, expliquen des de l'entorn del fabricant que Fiat està pensant a recuperar aquesta denominació, i fer-ho això si per llançar un SUV 100 × 100 elèctric. Molt poc se sap de la línia de disseny que seguirà aquest model, però no seria estrany que la marca optarà també per llançar al mercat un model amb unes línies molt diferents de la resta, encara que s'espera que siguin molt més encertades que les que van convertir el Multipla en molts casos en un model molt criticat.
Aquest nou model no he arribat al mercat fins a 2025, pel que és evident que el projecte es troba ara en una fase molt primària. Això sí, tenint en compte el molt es va parlar en el seu moment del Multipla, és una mica els que espera amb ganes veritat que és capaç ara Fiat.