No és que sigui cap secret, i allà hi ha les xifres de vendes per demostrar-ho, que els motors dièsel no passen precisament pel seu millor moment. A diferència del que ocorria fa ja uns anys, quan aquest tipus de mecàniques poguessin fins i tot presumir de ser més reeixides que les mecàniques de gasolina, avui dia els dies se l'han perdut moltíssima quota de mercat.
És més, almenys al nostre país, així com ocorre també en la immensa majoria de mercats potents en l'àmbit europeu, la quota de mercat que tenen els models híbrids, siguin els autorecarregables o els microhíbrids, és bastant superior al que tenen els dièsel, que ronda el 15 % a les carreteres espanyoles.
Un tipus de mecànica, els dièsel, que, tal com ha ocorregut sempre, està pensada precisament per a aquells conductors que vagin a realitzar un número molt elevat de quilòmetres a l'any i, sobretot, ho vagin a fer en autopistes i carreteres altes velocitats, on aquest tipus de mecàniques va acabar oferint el seu millor rendiment i, a més, un consum bastant menor que el que tenen els models amb motors de gasolina.
Els cotxes amb motor dièsel estan en el punt de mira
Això sí, es pot tenir en compte que, per molt que els motors de combustió de gasolina també està en el punt de mira d'institucions com la Unió Europea, els dièsel tenen encara un futur més negre al davant.
De fet, ha estat un estudi realitzat per l'ACEA, l'associació europea de fabricants d'automòbils, el que ha revelat que, amb la implantació de la nova normativa d'emissions europea euro 7, entrar en vigor a l'estiu de 2025, el cost de fabricació dels cotxes dièsel tenint en compte l'adaptació que haurà de realitzar els fabricants perquè aquests motors compleixin la normativa, serà de més de 2600 € més respecte al que costa fabricar un cotxe amb aquest tipus de motor avui dia.
Evidentment, aquest cost més elevat a l'hora de fabricar un cotxe dièsel acabarà derivant el que el preu de venda al públic sigui també més alt, una cosa que no va ajudar en cap cas una mecànica que està vivint ja un moment molt delicat.
No és estrany llavors que, com bé saben els que continuen tenint en comptes de fer-se amb un dièsel, les seves accions al mercat europeu siguin cada vegada menors, tenint en compte que són molts els fabricants que estan deixant de comptar amb aquest tipus d'accions mecàniques en les seves gammes.