No és que sigui precisament cap secret que, a diferència del que passa en altres mercats europeus, especialment els del nord del vell continent, les marques low-cost tenen cada vegada més pes al mercat espanyol. Tenint en compte l'augment generalitzat dels preus en la indústria de l'automòbil en els últims temps, cada vegada són més els conductors que veuen en cotxes modestos i senzills però amb preus molt atractius opcions realment molt interessants per aconseguir un cotxe nou.
De fet, que opcions com el Dacia Sandero o el Dacia Duster així com el MG ZS s'hagi convertit en opcions de les més venudes al nostre país en les seves respectives categories no fa cap altra cosa que evidenciar que, per molt que aquestes marques hagin augmentat també els preus mitjans dels seus models en els últims anys, el fet que continuïn estant per sota de la mitjana que els converteixen en opcions cada vegada més desitjades a Espanya.
I precisament l'arma dels baixos preus és l'arma que està utilitzant un fabricant que, per molt que de moment no tinc gaire quota de mercat al nostre país i no sigui molt conegut, és molt probable que aquest any i en els pròxims augmenti de forma considerable el seu pes a les carreteres espanyoles. No és cap altre que el fabricant EVO, un fabricant associat a la marca italiana amb participació xinesa DR Automobiles.
EVO té 4 SUV amb un preu temptador
La gamma d'aquest fabricant al nostre país passa per quatre models realment molt interessants de tot el que es refereix a preu. El model més senzill no és cap altre que el EVO3, un petit SUV urbà que té un preu de partida que es queda just per sota dels 16.000 €. Un esglaó per sobre se situen els EVO4 i EVO5, SUV d'una mida superior però d'idèntiques mesures en el seu cas amb dissenys diferenciats i amb preus de 20.900 i 21.900 € respectivament. A dalt de tot se situa el EVO7, un SUV del segment D, de grans dimensions, amb un preu de partida de 32.900 euros.
Però el millor en aquest cas és que, si ja per si mateix aquests preus són més que interessants, es pot tenir en compte que la marca també ha optat per posar una segona opció mecànica en tots ells, en aquest cas motors de gasolina però que funcionen també amb GLP, de tal manera que tots aquests models poden lluir també l'etiqueta ECO de la DGT, un dels grans factors de compra en els últims temps a Espanya.
La diferència de preu entre les versions de gasolina i els GLP ronden entre els 1000 i 2500 € en els quatre casos, per la qual cosa evidentment, sempre que es pugui, acaba sent una millor opció anar a buscar la versió GLP.