Per molt que Dacia pugui presumir de ser una de les marques més en forma del panorama actual, saben molt bé els romanesos que cada vegada són més els fabricants que arriben a Espanya per plantar-los cara i desbancar-los.

En aquest sentit, no és que sigui cap secret que bona part dels nous rivals de Dacia arriben des d'Àsia, especialment des de la Xina. Un molt bon exemple d'això és MG, la històrica marca prèmium anglesa ara en mans de Saic Motors, el gegant xinès, que vol fer d'Espanya un terreny perfecte per als seus models de combustió i elèctrics low cost.

Però ull perquè, com bé saben també a Dacia i en Renault, la marca mare dels romanesos, no només arriben rivals des d'altres continents, sinó que són algunes les marques europees que pretenen també posar en un compromís la traça de, entre altres, el Dacia Duster.

 

Una d'elles és DR Automobiles, una marca italiana que ja té un model preparat per saltar el mercat espanyol i que, sens dubte, veient la seva excel·lent relació qualitat/preu, serà un dels principals rivals del SUV low cost.

El DR 5.0 2022 és ja un dels pitjors rivals del Dacia Duster a Espanya

No és cap altre que el DR 5.0 2022, un SUV de baix cost que, ull, és ja un dels pitjors rivals del Dàcia. Entre altres coses perquè, més enllà de ser un SUV que pot presumir de tenir una relació qualitat/preu més que atractiva, és també un model que ha anat a fer mal a Dàcia on més dol als romanesos.

I és que aquest SUV comptarà amb una versió amb un motor bifuel de gasolina i GLP, un dels principals punts forts de Dacia en les seves vendes i que ha fet del Sandero i del Duster models molt buscats gràcies que, amb aquest tipus de mecàniques, aquests models poden lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT.

 

Això sí, la versió d'accés d'aquest DR 5.0 2022 arribarà amb un gasolina de 1.5 litres i quatre cilindres que desenvolupa una potència de 116 cavalls i 136 Nm de parell màxim amb un preu de 20.900 euros. En el cas de la versió GLP, la potència baixa fins als 114 cavalls, i el seu preu és de 21.900 euros. Tot just 1.000 euros de diferència que, assegurança, provocarà que molts vagin directament a buscar el model bifuel.

Amb un equipament de sèrie més que notable i una qualitat als seus materials superior a la del Dacia Duster, aquest DR 5.0 2022 pot ser que es converteixi en un dels pitjors malsons del model romanès. És cert que el Duster compta ja amb molt avantatge donat la seva fama, però ull perquè la constant arribada de nous SUV low cost pot provocar que el tron del model de Dàcia estigui més que en perill.