No és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria de fabricants tenen com el seu principal objectiu a Espanya reduir distàncies amb Toyota, la marca líder al nostre país des de fa ja uns quants anys i que ha basat el seu èxit als seus famosos i fiables motors híbrids auto recarregables.

Són moltes i diverses les estratègies que estan duent a terme diferents fabricants, des de posar a la venda models híbrids auto recarregables a un preu molt similar del què tenen els models de Toyota però que arribar més ben dotats referent a equipament fins a posar a la venda models que directament són més barats que els japonesos, passant també per marques que opten per oferir mecàniques híbrides auto recarregables però amb més potència.

 

El que no en deixa de sorprendre gaires és l'aposta que ha fet una marca japonesa que, seguint els passos d'una de les seves compatriotes, Mazda, has decidit directament posar a la venda un model que no deixa de ser un Toyota però amb el seu logo al frontal. En aquest cas ens referim al Suzuki Swace, que no deixa de ser un Toyota Corolla Touring Sports, és a dir, la versió familiar del compacte japonès, amb el logo de Suzuki.

El Suzuki Swace, una alternativa al Toyota

Cert que són molts els conductors que, veient que la diferència de preu entre aquests dos models és pràcticament inexistent, prefereixen anar directament a l'original, la font, per la qual cosa no són pocs els que posen en dubte aquesta estratègia de Suzuki que, això sí, utilitzen també altres fabricants japonesos amb altres marques com és el cas de l'esmentada Mazda amb el seu 2 híbrid (un Yaris) o Mitsubishi amb els seus Colts i ASX, que no són més que un Renault Clio i un Renault Captur amb el logo de la marca japonesa.

 

En qualsevol cas, aquest Suzuki compta amb els mateixos arguments que el Toyota, és a dir, molta habitabilitat i molta capacitat de càrrega en aquesta versió familiar, un motor híbrid auto recarregable de 140 cavalls de potència que presumeix de ser extremadament fiable i eficient, arribar molt bé dotat a nivell d'ajuts a la conducció i tecnologia i et donen un preu de partida que ronden els 28.000 €, arguments més que suficients perquè sigui, ja sigui el Suzuki o el Toyota, una de les compres més recomanables a Espanya per a moltes famílies.