És més que cert que en els últims anys la tecnologia ha ajudat a fer dels cotxes opcions de transport molt més segures en tots els sentits respecte a èpoques anteriors. La tecnologia ha ajudat a implementar ajuts a la conducció amb molts sistemes de seguretat per fer de la conducció, tant com per als que van dins del cotxe com per als vianants i la resta de cotxes, una mica molt més segura.

Això sí, una cosa que sí que continua sent responsabilitat del conductor és la pressió dels pneumàtics. Evidentment en totes i cada una de les revisions per les quals passa el nostre cotxe el taller revisa la pressió i la deixa tal com el fabricant exigeix. Això no significa, tanmateix, que no sigui més que necessari anar revisant aquesta pressió cada cert temps.

Els experts asseguren comprovar la pressió dels pneumàtics cada dues setmanes o cada 1.000 quilòmetres és el més recomanable, així com fer-ho també abans d'enfrontar-nos a un trajecte llarg. Així, l'habitual fins ara era poder apropar-se a la gasolinera més propera que comptava amb una bomba d'aire i poder inflar els pneumàtics i deixar-los a la pressió adequada d'una forma gratuïta.

El buit legal que permet a les gasolineres cobrar per inflar els pneumàtics

Tanmateix, des de fa ja un temps cada vegada són més les gasolineres que cobren per aquest servei. De fet, costa trobar-ne alguna en la qual inflar els pneumàtics continuï sent gratis. No han estat pocs els usuaris que han expressat les seves queixes fins i tot a les pròpies gasolineres sobre això, però el problema en aquest cas és que no hi ha cap llei que impedeixi a les empreses que gestionen les estacions de servei de cobrar als conductors per utilitzar la bomba.

 

D'altra banda, malgrat que no existeix cap regulació en aquest sentit, sí que existeix la normativa per la qual la gasolinera en qüestió ha d'indicar de forma visible i permanent amb un cartell que sigui llegible i que indiqui el preu, així com quines monedes admet i si la màquina torna canvi. Com no, ha d'incloure també les instruccions d'ús i el temps de durada del servei.

Tenint en compte que, sobretot aquells que utilitzar el cotxe diàriament, és una operació que es pot repetir diverses vegades al llarg de l'any, cada vegada són més els que opten per fer-se amb un compressor d'aire propi i així poder regular ells mateixos la pressió dels seus pneumàtics. És evident que hi ha diferents opcions al mercat per fer-se amb un compressor d'aquest tipus, però tenint en compte que els seus preus oscil·len entre els 20 i els 40 €, sembla evident que va acabar sent un dispositiu cada vegada més comuna entre els conductors a Espanya.