Si algú hagués assegurat fa no molts anys que el 2023 un elèctric acabaria tenint més quota de mercat que el Seat León, segurament molts haurien argumentat que era una opinió com menys esbojarrada. Entre altres coses perquè es pot destacar que el model de Seat era una de les autèntiques referències a les carreteres espanyoles fins i tot fa no molt temps i, al contrari, els elèctrics tot just tenien presència al nostre país.

Tanmateix, tan sols fa falta veure les xifres de vendes que estan aconseguint alguns models elèctrics en comparació amb alguns models de combustió per adonar-se que, per molt que la quota de mercat dels elèctrics continuï sent molt menor, alguns d'aquests models estan començant a guanyar molt terreny.

Un bon exemple d'això és el MG4, un model que pot presumir de ser actualment el segon elèctric més matriculat a Espanya per darrere del Tesla Model Y que, per exemple, aquest mes de maig passat ja aconseguit superar en vendes a tot un Seat León.

El MG4 està cada vegada més assentat a Espanya

És cert que les xifres de vendes tant de l'elèctric com del model de Seat han estat molt baixes en comparació amb la qual han aconseguit alguns models com el Dacia Sandero o el Renault Clio, que ocupa la primera i segona posició, però això no significa que les més de 400 vendes que ha aconseguit el MG4 el mes de maig passat que li han ubicat en la posició 74 per davant de models com el Seat León, el Volvo XC40, l'Opel Mokka o el Škoda Fabia no siguin més que interessants.

 

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, el principal argument de venda d'aquest elèctric és el seu preu. I és que, amb un preu de partida que es queda per sota dels 21.000 € comptant amb totes les promocions, descomptes i ajuts governamentals, aquest MG4 porta en la seva versió d'accés amb un motor de 170 cavalls i una bateria que li permet tenir fins a 350 km d'autonomia, és a dir, és segurament el millor elèctric actualment quant a relació qualitat preu.

No seria estrany llavors que, si bé és cert que aquest model serà molt difícil que s'acabi envoltant amb els més venuts a Espanya, sí que acabarà aquest 2023 no tan sols sent un dels elèctrics Top vendes sinó ocupant una posició realment destacada a les nostres carreteres.