No és que sigui cap secret que, com bé saben en Tesla, el creixement actual (i sobre tot futur) dels models cent per cent d'elèctrics a Europa està provocant que cada vegada siguin més les marques que arriben des de la Xina per fer-se un lloc al mercat europeu.
Si bé és cert que la quota de mercat d'aquests models és encara molt menor respecte a la dels models amb motors de combustió, en cert països del vell continent els elèctrics són cada vegada més populars. Un bon exemple d'això són mercats com els de Suècia, Noruega, Dinamarca i Holanda.
De les moltes marques xineses que estan arribant a Europa, entre elles Aiways, Nio, MG, Seres i Xpeng, és precisament l'última la que acaba d'anunciar que ha posat a la venda un model que pot fer front, i de quina manera, al totpoderós Tesla Model 3, l'elèctric més venut a Europa.
Una marca Xpeng, que ja l'any passat va debutar a Noruega amb el seu G3, un SUV amb el que va aconseguir molt venes xifres. Veient que els mercats nòrdics són sinònim de bona recepció quant als elèctrics, la marca ha optat per llançar el seu segon model, precisament a Suècia, Noruega, Dinamarca i Holanda.
El XPeng P5, la berlina que li robarà moltes vendes al Tesla Model 3
I ull perquè no és un model qualsevol, sinó que es tracta del XPeng P5, una berlina que molts ja consideren com el principal enemic del Tesla Model 3. Si bé és cert que la versió europea d'aquesta berlina no comptarà amb el sistema de conducció autònoma XPilot 3.5, que sí que incorpora en les seves versions de la Xina, aquest XPeng P5 pot presumir de ser una berlina molt ben dotada en tots els sentits.
Entre altres coses, compta amb un assistent de veu amb comandos de parla natural, un quadre d'instruments digital de 12,3 polzades, una pantalla tàctil de la consola central de 15,6 polzades, actualitzacions de programari i una bomba de calor.
Quant a les versions disponibles de moment, arriba ara amb una de tracció davantera amb el motor col·locat en l'eix anterior i amb una altra amb tracció total, en aquest cas amb un motor elèctric extra en l'eix posterior.
Pel que es refereix a l'autonomia, la bateria més bàsica, de66 kWh, li permet tenir autonomia màxima de 465 quilòmetres amb una sola càrrega. Això sí, aquest XPeng P5 podrà contra també amb una bateria més potent que, malgrat que no s'ha confirmat, apunten que elevarà la xifra fins als 600 quilòmetres.
De moment es desconeixen els preus, però des del fabricant apunten que seran preus que es quedaran per sota dels del Tesla Model 3 per posar precisament contra les cordes el model americà. Els primers lliuraments d'aquest XPeng P5 arribaran en uns mesos, per la qual cosa no seria estrany que el bon ritme de vendes del model d'Elon Musk es frenés almenys una mica.