No és que sigui precisament un secret que en els últims anys els preus dels cotxes nous han pujat de forma generalitzada. També els de Dacia. Lluny queden ja els dies en què podíem aconseguir un Sandero per menys de 8.000 euros, preus amb què la primera generació d'aquest utilitari va aterrar a Espanya el 2008.
Amb cada nova generació, Dacia ha anat incrementant el preu de la mà també de millores en tots els sentits, tant a nivell de disseny com de qualitat, prestacions, motors, equipament i seguretat.
És més que cert que el Sandero continua sent un model que, avui dia, pot presumir de ser un cotxe molt barat, especialment en la seva versió d'accés, però amb l'actualització de preus en aquest 2022 molts han deixat de veure-ho com la ganga que era fins fa poc.
La diferents crisis que han sorgit a Europa en els últims anys, com l'actual de falta de subministraments i semiconductors està provocant l'encariment dels models. A les marques els costa més fabricar-los i, per tant, el preu final és també més car.
Un Dacia Sandero amb un equipament i un motor de gamma mitjana ja no és la ganga que era
Si llancem un ull al configurador de la marca, veiem que el Sandero més bàsic de tots té un preu de partida de 10.290 euros amb les promocions i els descomptes ja inclosos. El problema en aquest cas és que aquest Sandero d'accés és molt bàsic, massa. Compta amb un motor de gasolina de 65 cavalls i l'acabat Access que, malgrat ser millor que en anteriors generacions, continua sent massa espartà.
Per poder tenir un Sandero ja millor dotat en tots els sentits hem d'anar a la versió amb acabat Essential, que tampoc no és una meravella però sí que és millor que l'Access, associat a un motor Tce de 90 cavalls. En aquest cas el preu de partida és de 12.290 euros, 12.790 euros si optem pel motor amb tecnologia bifuel que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.
En el cas de la versió Stepway, la versió crossover, el preu de la d'accés, amb motor de gasolina de 90 cavalls i acabat Essential és de 13.668 euros i 13.920 euros en el cas de la versió amb etiqueta ECO.
Evidentment són bons preus tenint en compte que es tracta d'un model nou i que, en alguns casos, compta amb l'etiqueta ECO de la DGT. Tanmateix, no són pocs els que, amb un pressupost d'entre 12.000 i 13.000 euros, prefereixen apostar per versions de models amb més qualitat de quilòmetre zero o buscar directament al mercat de segona mà models amb pocs quilòmetres que, a nivell de qualitat, estan diversos esglaons per sobre del Dacia Sandero.
Un Sandero que seguirà sent dels top vendes a Espanya perquè continua sent dels més barats, però és evident que, a diferència de les seves primeres versions, aquest Sandero ja no és una ganga en majúscules.