Són ja ni més ni menys que 3.259 vendes les que ha aconseguit Cupra en tot just tres mesos a Espanya. Una xifra de vendes molt top que evidencia, això sí, que la marca està vivint gairebé exclusivament de tan sols un model: el Formentor.

I és que aquest model porta acumulades 3.063 vendes en els que va d'any, gairebé la totalitat de les vendes aconseguides per la marca. Si bé és cert que Cupra té altres models a la venda com el Born o les versions Cupra dels Seat Ateca i León, el Formentor és el gran protagonistes dels seus concessionaris.

 

És també una de les sorpreses en aquest inici d'any. Per molt que ja el 2021 aquest SUV cupè aconseguir bones xifres, segurament ningú a Cupra no hauria assegurat a començaments d'aquest any en tot just tres mesos el Formentor seria ja tretzè model més venut des de començament d'any, aconseguint al març una més que meritòria cinquena plaça en el rànquing general.

El Cupra Formentor és un èxit, però té un problema que no és menor

Són moltes les raons que expliquen l'èxit d'aquest model. D'una banda, aquest aire de model esportiu que Cupra li ha donat. Es pot recordar que Cupra va néixer fa tot just uns anys després de dècades sent la secció esportiva de Seat, per això, en el seu primer model dissenyat i produït íntegrament per ells, a Cupra no han dubtat a l'hora de fer d'ell un model esportiu quant a la seva imatge.

Si ens centrem en els motors la cosa canvia. I allà hi ha el problema. És més que cert que Cupra ha dotat a aquest Formentor d'una gamma de motors amb potències elevades en les versions VZ, que poden arribar a tenir fins a gairebé 400 cavalls, però també ho és que els preus d'aquestes versions són massa elevats per a un model que tampoc no pot presumir de ser un prèmium.

 

D'altra banda, cap destaqués que les versions d'accés arriben amb un 1.5 TSI de 150 cavalls de potència, una mecànica que no és que porti precisament el segell esportiu de Cupra que sempre han tingut els models de Seat amb aquest cognom.

Però el pitjor de tot i amb el que es troben molts compradors que van als seus concessionaris és que la diferència de preu entre les versions d'accés i les més potents és massa alta. Així, malgrat que les xifres de vendes són bestials i que a Cupra no podrien estar evidentment més contents, saben a la marca que en ser les versions d'accés les més venudes aquest SUV que pretenia ser un model amb certa exclusivitat s'està convertint en un model molt popular al mercat.

Si Cupra vol mantenir com a marca aquesta distància amb Seat i companyia i intentar apropar-se a BMW, Mercedes o Audi, que el seu Formentor més bàsic sigui el més venut no és precisament la millor manera d'aconseguir-ho. Això sí, renunciar a ell quan està arrasant en vendes no és una cosa que sembli lògica tampoc.