Durant molt temps, models com el Dacia Duster i el Dacia Sandero podia presumir d'haver estat models amb un gran impacte al mercat espanyol. Models amb uns preus tan baixos que molts acudien als concessionaris de la marca romanesa en cerca precisament d'això, d'un cotxe bàsic a un preu low cost que els deixava sense gairebé rivals a Espanya.

El problema en el seu cas és que són dos models que, si bé és cert que continuen sent dels més barats en les seves categories, no té ara els preus tan baixos que tenien fa un temps.

El Duster més bàsic de tots, que compta amb un motor 1.0 TCe de 100 cavalls i que arribi amb l'acabat Essential, molt bàsic, té un preu de partida finançant amb la marca de 16.740 euros tal com podem veure al configurador de Dacia.

 

D'altra banda, per poder tenir un Duster ja amb un bon motor i un equipament que sigui més complet, hem d'acabar pagant gairebé 20.000 euros, un preu que molts ja veuen com massa alt. I les pobres xifres de vendes que està aconseguint aquest any el Duster així ho reflecteixen.

El Dacia Duster perd pes al nostre mercat mes a mes

El mes de març passat Dacia tan sols va aconseguir matricular 428 unitats d'aquest SUV, una xifra que, sumada a les vendes aconseguides al gener i al febrer, posicionen al Duster en la posició 45 del rànquing general a Espanya, una posició massa allunyada dels primers llocs i que evidencia que, per molt que sí que el Duster continuï tenint presència a Espanya, ja no és aquell SUV low cost al qual acudien molts.

Entre altres coses perquè precisament, tenint en compte que alguns dels SUV compactes com el Peugeot 2008, el Kia Stonic, el Toyota C-HR o el Citroën C3 Aircross han guanyat en volum i són ara models molt més d'èxit a Espanya, tenen preus que no s'allunyen gaire del que té un Duster ben dotat.

 

Així, cada vegada són més els que, posats a anar a buscar un Dacia amb un motor i un equipament que no siguin els més bàsics i, per tant, anar a buscar un model que ja no és tan low cost, prefereixen anar a buscar una versió més senzilla d'un model potser més compacte però amb una qualitat molt més gran que la del Duster.

De moment a Dacia saben que les xifres no són horribles i que, amb una bona oferta, com ja han fet anteriorment, es pot solucionar aquest problema.

Tanmateix, saben també que el boom d'aquest SUV ja ha quedat enrere i que, com està passant també amb el Sandero, amb vendes també més fluixes respecte a èpoques passades, molts dels quals abans anaven cap a un d'ells prefereixen ara pagar una mica més i tenir un model amb una qualitat general superior en tots els sentits.