El Duster és un dels models que més alegries ha donat, estan donant i donarà Dacia. Un SUV que té molt èxit no precisament pel seu disseny, pel seu equipament, per les seves capacitats offroad o per les seves prestacions: el Duster triomfa pel seu preu.
I és que aquest SUV de Dacia pot presumir de ser el més barat en el seu segment, un model que, com passa amb el Sandero o el nouvingut Jogger, fa de la simplicitat la seva millor arma.
Ull, cap destaca també que un altre dels motius pels quals el Duster compta cada vegada amb més seguidors al nostre país i a Europa és pels seus motors, especialment els motors amb tecnologia bifuel que li permeten lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT.
Això sí, en cap cas el Duster no pot presumir, per molt que tingui una gamma de motors àmplia, de ser un model amb unes potències precisament de les que treuen el son. Almenys a Europa. I és que lluny de les fronteres del continent europeu la situació és molt diferent.
Renault ven el Dacia Duster al Brasil amb un motor de 170 cavalls, el més potent de la marca
Com bé saben els seguidors de Dacia, la marca romanesa no opera fora d'Europa, on sí que opera evidentment Renault, la seva marca 'mare'. I és Renault la que en mercats com el brasiler s'encarrega de vendre el Duster.
Precisament ha estat al Brasil on la marca francesa acaba de presentar les novetats de la gamma d'aquest SUV de cara a aquest 2022. Novetats que han deixat una agradable sorpresa per als que busquen un SUV que, més enllà de ser barat, tingui unes prestacions ja molt a tenir en compte.
I és que Renault ha optat per introduïr en la gamma del Duster un nou motor, el més potent creat fins ara a Dacia: un 1.3 litres TCe amb tecnologia Flex que funciona tant amb gasolina com amb etanol, un dels combustibles alternatius més populars al Brasil. Un motor que acaba lliurant una potència de 170 cavalls amb un parell màxim de 270 Nm i que arriba associada a una tracció davantera i a una transmissió automàtica.
En aquest sentit, no són pocs els que estarien encantats que aquest motor fos també present en la gamma europea del Duster. Entre altres coses perquè milloraria les prestacions del 1.3 litres TCe de 150 cavalls i 250 Nm de parell màxim, associat a una tracció davantera i a una transmissió automàtica, el motor més potent actualment amb el que es pot configurar aquest model al mercat europeu.
Però no serà així tenint en compte que les normatives d'emissions no permeten a Dacia posar al mercat europeu un model que superi els 150 cavalls de potència. És molt probable que, si pogués i aquest motor estigués disponible al nostre país, molts hi optarien tenint en compte les seves prestacions.