Per molt que siguin molts els conductors al nostre país que pels motius que siguin no volen saber res de marques xineses, el cert és que la realitat en aquest sentit està canviant. Tan sols fa falta veure l'augment més que notable de marques xineses que estan arribant a Espanya i a Europa en els últims temps amb propostes molt interessants com és el cas d'Omoda, una marca del gegant Chery i que té en el seu Omoda 5, el seu únic model de moment a la venda a Espanya, la seva millor arma.

 

I és que s'ha de tenir en compte que, al contrari de que succeïa fa un temps i el que succeeix en alguns casos amb les marques més barates que arriben des de la Xina, aquest Omoda no té precisament res de low-cost, sinó que es tracta d'un model amb unes qualitats molt similars que pot tenir qualsevol model generalista americà, europeu  o japonès però, com és habitual en aquest cas, amb un preu que se situa per sota.

L'Omoda 5 ja destaca a Espanya

És més, és precisament aquesta excel·lent relació qualitat preu la que ha provocat que la marca xinesa porti en tot just uns mesos més vendes a Espanya que fabricants tan consolidats com és el cas de Honda, Alfa Romeu, Land Rover o Subaru, entre d'altres.

Tal com podem veure a la secció d'ofertes del fabricant, la versió d'accés d'aquest model té un preu de partida que es queda per sota dels 24.000 €, és a dir, un preu que el deixa per sota d'alguns rivals directes com és el cas del Nissan Qashqai, el Kia Sportage o el Hyundai Tucson, els tres referents de la categoria.

 

Això sí, com bé saben els que s'han interessat en un d'ells o ja tenen un d'aquests Omoda 5, que aquest SUV sigui més barat que la resta no significa que arribi més mal dotat, sinó més aviat el contrari. La seva versió d'accés compta amb una mecànica de gasolina de 185 cavalls de potència associada a una transmissió automàtica, una mecànica més que correcta per a un model de la seva categoria.

Pel que es refereix l'apartat tecnològic i de qualitats, és un model que no té res a envejar als seus rivals directes, i fins i tot se situa per sobre d'alguns d'ells fent evident que la proposta d'aquest fabricant xinès ho té tot per triomfar en un país en el qual, com evidencien també les xifres de vendes de MG, les marques xineses té cada vegada més pes.