No és que sigui precisament cap secret que la indústria de l'automòbil es troba ara en un dels períodes de transició i de canvi més important segurament de la seva història.

I és que l'entrada del joc dels motors elèctrics ha permès que es posin a la venda cotxes amb opcions mecàniques molt diferents, des de motors de gasolina que compten amb un petit motor elèctric que els ajuda en ocasions molt puntuals, els anomenats micro híbrids, fins a cotxes 100 × 100 d'elèctrics passant pels híbrids auto recarregables i els híbrids endollables.

 

El que és més que evident és que, tal com apuntaven molts fa ja molts anys i com s'ha fet evident veient algunes de les decisions de les marques generalistes més importants a Europa, la mecànica que està perdent cada vegada major quota de mercat a Europa és el dièsel, un tipus de motor que arribo a ser molt popular a les carreteres del vell continent però que ara està veient com va perdent terreny a poc a poc i de forma constant.

A Europa ja es ven més elèctrics que dièsel

Les xifres són allà per demostrar-ho, i són xifres que segurament ens agradin aquells que continuen tenint en els dies ser el seu motor de confiança. I és que, tal com apunten des de l'Associació Europa de Fabricants d'Automòbils, en aquest 2023 i ja s'han venut més cotxes elèctrics que cotxes dièsel, una cosa impensable fa tot just uns anys.

 

La diferència respecte a la quota de mercat d'aquests dos tipus de motor és mínima, amb un 14 % per als motors 100 × 100 d'elèctrics i un 13,9 % per als motors dièsel. Tanmateix, el més rellevant és que, mentre que els elèctrics van en un clar descens, els dièsel estan caient de forma constant des de fa ja un temps. És més, la quota de mercat dels dièsel en el mateix període de 2022 era d'un 15,9 %, mentre que la dels elèctrics era d'un 12 %.

Això sí, al contrari del que passa amb el dièsel, els motors de gasolina continuen sent els més venuts a Europa, amb més d'un 33 % de quota de mercat seguits dels híbrids auto recarregables, amb un 25 % de quota de mercat. No és estrany llavors que, veient que els dièsel cada vegada tenen menys presència a Europa, cada vegada siguin més les marques els que opten per deixar de comptar amb aquest tipus de mecànica.