Com és de sobres conegut, el principal motiu de preocupació de la Direcció General de Trànsit, la DGT, no és cap altre que el de millorar la seguretat viària al nostre país. És per això que de forma constant aquest organisme intenta de dur a terme diferents estratègies per provocar que el nombre d'accidents a les carreteres disminueixen així com els perills relacionats amb la conducció.
Un bo exemple d'aquesta constant recerca per millorar la seguretat viari és el Pla d'Actuacions de Seguretat Viari 2022-2023, un pla que, tal com apunten des del Ministeri de l'Interior, Transports i Agenda Urbana, no busca cap altra cosa que l'"educació, la formació i la informació perquè els usuaris de les vies estiguin formats i capacitats, juntament amb accions de vigilància i control de les normes de trànsit i amb millores en vehicles i infraestructures."
Un dels canvis més importants en aquest sentit és la introducció de nous senyals en les vies urbanes i interurbanes així com la modificació d'alguns senyals tan importants com és el de STOP, que en aquest cas canviarà la seva tipografia.
El senyal de la DGT que molts no entenen
I ha estat precisament la introducció d'un d'aquests senyals el que ha generat molta confusió, entre altres coses perquè és un senyal el disseny de les quals no és que sigui precisament clar, o almenys no abans de conèixer el seu significat.
No és cap altra que el senyal P-33, un senyal que indica que s'ha de circular amb precaució, moderant la velocitat i prestant tota l'atenció a la carretera a causa de la falta de visibilitat, que en aquesta cas pot donar-se per diferents fenòmens com és la boira, pluja, neu o fins i tot també fum.
És evident que, una vegada ja se sap quin és el seu significat, el dibuix a l'interior d'aquest senyal ja sembla molt més car, però no han estat pocs els que la primera vegada que ho han vist mal entès realment quin era el seu significat, una cosa que no és que parli precisament bé del treball realitzat per la DGT en aquest sentit. Entre altres coses perquè al cap i a la fi aquest tipus de senyals han de ser molt clares, i més si es tracta d'avisar d'un possible perill a la carretera que pugui acabar derivant d'accident, que és precisament el que es vol evitar.
Probablement amb el pas dels anys aquest tipus de senyal ja no generarà cap tipus de confusió, però no seria estrany que molts no acabessin d'entendre-la quan se la trobessin per primera vegada en carreteres o autopistes.