Els que segueixen atentament les notícies de Dacia saben molt bé que el fabricant romanès ho té ja tot preparat per a una de les presentacions més importants en els últims anys, entre altres coses perquè es tracta d'un model que farà que la marca jugui un paper fonamental en un segment en el qual de moment mai no ha estat present.
Aquest no és cap altre que el segment dels SUV de mida compacta, i ho farà amb el Dacia Bigster, un model que se situarà per sobre del reeixit Duster i que es convertirà per tant en el SUV de més mida fabricada fins ara pel fabricant romanès.
En aquest sentit, això sí, es pot ressaltar que, si bé és cert que per mida bé podria ser un model que comptarà amb versions de set places, en el fabricant associat al grup Renault ja han deixat molt clar que descartaran aquesta idea, entre altres coses perquè no volen que aquest Bigster li acabi robant mental al Jogger, un model que sí que disposa d'una versió de set places.
El Dacia Bigster apunta a ser un èxit
Serà a mitjans del proper mes d'octubre quan, al Saló de París, la marca romanesa faci debutar oficialment aquest model, un dels models més esperats a les carreteres europees. I és que, si bé és cert que evidentment serà el model més car de la marca, segurament, com ocorre amb la resta de les seves opcions, serà un model que es posicions diversos esglaons per sota de la competència directa és el que es refereix al preu.
El disseny és el que millor s'estan guardant a la marca, encara que ja hi ha hagut alguns avançaments que no fan cap altra cosa que evidenciar el salt davant que ha donat el fabricant en aquest sentit. Sí que es coneixen, tanmateix, les opcions mecàniques amb què arribarà aquest model, que comptarà amb versions de gasolina amb diferents graus d'hibridació així com amb versions GLP que segurament continuaran sent de les més venudes com ocorre amb el Sandero, el Jogger i el Duster.
La idea del fabricant és obrir el llibre de comandes d'aquest model abans que acabi aquest 2024, pel que les primeres unitats arribaven a les carreteres europees en un 2025 en el que Dacia ha posat moltes expectatives, entre altres coses perquè sap molt bé que el seu nou model apunta a convertir-se en una referència.