Dacia no s'ha convertit en la marca low-cost de referència en bona part dels mercats europeus precisament per casualitat. Si bé és cert que els romanesos juguen en una altra lliga que la gran majoria de marques, també ho és que el fabricant ha sabut seleccionar molt bé quin tipus de models ha de posar a la venda en tots i cada un dels mercats en què participa.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que models com el Sandero o el Duster s'hagin convertit en referències en els seus segments precisament per la seva excel·lent relació entre la qualitat i el preu així com, especialment, per un preu que es queda per sota de la mesura dels seus rivals directes.
En el cas de l'utilitari, l'encert de Dacia ha anat més enllà de tan sols fixar un preu de venda molt baix, sinó que també van decidir fa ja uns anys posar a la venda una variant amb un toc crossover, el Sandero Stepway, que s'ha convertit de fet en la variant més venut dins del seu catàleg.
Dacia àmplia la gamma de motors del seu Sandero
I és precisament aquesta variant del Dacia Sandero la que comptarà, a partir d'ara, amb una nova proposta mecànica. No és cap altra que és un motor de gasolina 1.0 litres TCe de tres cilindres que lliura 110 cavalls de potència i 200 Nm de parell màxim. Una mecànica associada exclusivament a una caixa de canvis manual de sis velocitats i un sistema de tracció davantera. La idea de la marca romanesa no és altra que, comptant amb aquest motor més potent, poder fer front a rivals directes com són el Škoda Fabia, el Kia Rio o el Seat Ibiza, que compten els seus catàlegs amb motors potents.
El problema en aquest cas és que, almenys de moment, aquesta variant amb aquest tipus de motor tan sols estarà a la venda al mercat natal de la marca, en el de Romania. Es desconeix si en un futur no molt llunyà el fabricant optarà per ampliar també la gamma de motors d'aquest sortirà el nostre país, tenint en compte que la versió més potent actualment és l'ECO-G de 100 CV amb tecnologia bifuel per poder utilitzar GLP a més de gasolina.
Tenint en compte que, per molt que el Sandero continuï sent el Dacia més venut, són alguns els rivals directes que estan collant quant a vendes, no seria estrany que el fabricant sí que optarà per ampliar la seva gamma de motors amb aquesta nova incorporació al nostre mercat.