El Dacia Sandero pot presumir de ser un dels models més venuts al nostre país. Un model que, si bé és cert que quan va arribar el nostre mercat va ser criticat per molts i també van ser molts els que van assegurar que no tindria precisament gaire èxit, ha demostrat amb el pas dels anys i amb l'arribada de les noves generacions que Dacia ha fet un excel·lent treball amb ell.

I és que era cert el fabricant romà no ha estat tan sols basar l'èxit d'aquest model en el seu baix cost, sinó a convertir-lo en una de les opcions més assequibles al nostre mercat per poder obtenir l'etiqueta ECO de la DGT, un factor de compra cada vegada més determinant tenint en compte les restriccions a les grans ciutats.

 

No és casualitat llavors que, per molt que el Hyundai Tucson s'hagi convertit en el model més venut en el nostre país, un model que no és que sigui precisament barat, hagi estat el Sandero el que ocupi la segona posició i, al seu torn, hagi estat el model més venut a particulars, evidenciant que les carreteres espanyoles els models low-cost tenen molta sortida.

El Dacia Sandero més barat és una compra raonable

La pregunta que es fa molt és com és el Dacia Sandero amb l'etiqueta ECO de la DGT més barat. La resposta no és cap altra que la d'un model senzill però que, a excepció d'un parell de coses, està més que a l'altura del nostre mercat.

Entre altres coses perquè arriba amb aquest equipament que, si bé és cert que està per sota de la gran majoria dels seus rivals directes, tampoc no és que sigui tan senzill i tan bàsic com el que arribava en la seva primera generació, on sí que era un model realment espartà. L'únic curiós en aquest examen del més senzill és que, encara que sembli increïble, l'aire condicionat no porta de sèrie, sinó que cal pagar un extra de 400 € per instal·lar-lo.

 

Amb aquest extra, evidentment indispensable, el preu de la versió més senzilla amb etiqueta ECO es queda per sota dels 14.000 €, un preu molt interessant tenint en compte que a més per aconseguir aquesta etiqueta ECO de la DGT Dacia aposta per un motor bifuel, per la qual cosa el seu consum és també molt baix.

Evidentment si tenim un pressupost que no sigui tan ajustat, existeixen moltes opcions al mercat que, per una diferència de preu que no és enorme, són opcions més rodones en tots els sentits, però això no significa que el Sandero no sigui una de les compres més raonables i racionals actualment a Espanya.