Com bé saben tant en Dacia com en la resta de marques importants a Europa, un dels grans arguments que s'estan venent per part d'alguns fabricants al mercat europeu dels últims temps és l'autonomia dels seus cotxes, especialment referent als cotxes híbrids endollables.
I és que no és que sigui cap secret que, amb la millora d'aquest tipus de mecàniques i amb l'augment notable de les seves autonomies així com amb una deficiència també cada vegada millor, són molts els fabricants que s'enorgulleixen que alguns dels seus models comptin amb autonomies que superen els 1000 km, autonomies que no són gens fàcils d'aconseguir amb motors de combustió tradicionals o amb motors híbrids, fins i tot difícils d'aconseguir amb motors dièsel.
Però el que segurament molt poc s'esperaven és la nova aposta de Dacia, una nova aposta mecànica que té molts números de convertir-se en una de les opcions més buscades entre els conductors que acudeixin als seus concessionaris, entre altres coses perquè arriba a més de la mà de la gran novetat del fabricant low-cost en els últims temps, el nou Bigster.
El Dacia Bigster estrenarà un motor revolucionari
I és que la gran novetat de la marca romanesa en aquest cas passa per un motor micro híbrid de gasolina de 145 cavalls de potència que arriba associat a una transmissió manual i que, alhora, s'associa a un dipòsit de GLP, aconseguint que aquest model, combinant el dipòsit de gasolina amb el de GLP, aconsegueixin ni més ni menys que gairebé 1500 km d'autonomia sense haver de proveir-se, una xifra que evidentment deixa en evidència a molts.
Una mecànica que a més permet beneficiar-se de tots els avantatges de l'etiqueta ECO de la DGT i que porta associada al model millor dotat de Dacia en tots els sentits històricament, amb un disseny realment atractiu, una capacitat de càrrega al seu maleter que, malgrat que es redueix respecte a altres versions, continua sent enorme i perfecta per a famílies que necessiten molt espai i que segurament es convertirà en un dels principals arguments a favor d'aquest nou model.
De moment no se saben els preus que tindrà a Espanya aquesta nova versió, segurament, com ha passat sempre amb tots i cada un dels models de la marca humana, es convertirà en una opció realment interessant aquest sentit.