No és que sigui precisament cap secret que, a diferència del que passa avui dia, el dièsel havia estat durant anys una de les opcions preferides per la gran majoria de conductors al nostre país. Especialment aquells que aconseguien un cotxe amb la intenció de fer molts quilòmetres anualment.
Tanmateix, tenint en compte les normatives dels últims anys que castiguen especialment a aquest combustible, d'altra banda, l'arribada dels motors híbrids, que faciliten també tenir un consum baix si les penalitzacions del dièsel, aquest tipus de combustible ha anat perdent molt pes a Espanya d'un temps cap aquí.
I tan sols fa falta veure les xifres de vendes del mes de gener passat per adonar-se d'això. Mentre que els motors de gasolina han acabat tenint una quota de mercat del 40 %, el dièsel s'ha quedat en amb prou feines un 13 %, sent un tipus de motor ara més que mai destinat en la gran majoria als professionals o aquells conductors que realitzen molts quilòmetres anualment.
Dacia té en el seu Duster el dièsel més venut a Espanya
Això no significa, tanmateix, que les marques no es carreguen passant per aquest tipus de motors. Si bé és cert que cada vegada són més els fabricants que estan començant a eliminar-lo del seu catàleg, tota mena de fabricants aposta almenys en el dia d'avui pel dièsel. I fabricants de tota mena, ja siguin low-cost com Dacia, generalistes com Seat, Peugeot companyia i, a més, prèmium com Audi, BMW, Mercedes i companyia.
De fet, no ha estat cap altre que el Dacia Duster el que ha acabat el mes de gener passat com el dia és el més venut al nostre país, i ho ha fet amb 582 matriculacions de la versió amb aquest tipus de motor. Una xifra que l'ha convertit al Top vendes però per una diferència molt escassa respecte al seu immediat perseguidor, que no ha estat cap altre que l'Audi Q3 amb 546 vendes. El model que ha tancat el podi ha estat el Volkswagen Tiguan, i ho ha fet en aquest cas si amb una àmplia diferència respecte als dos primers ja que ha acabat amb 431 matriculacions.
És evident que arribarà un dia en el qual aquest tipus de combustible tot just tingui presencia al nostre país, però, encara que sigui menor, continua sent un bon sinònim de vendes per a segons quins fabricants.