Va ser fa ja uns anys quan, segurament per sorpresa per a molts, el grup Volkswagen va decidir seguir els passos d'altres gegants de la indústria i llançar una nova marca al mercat. En aquest cas es tractava de Cupra, que fins aleshores s'havia destacat per ser la divisió esportiva de Seat, és a dir, la divisió que s'encarregava de posar al mercat les versions més extremes dels cotxes del fabricant espanyol.

La idea del gegant alemany no era cap altra que allò de posar al mercat una nova marca amb un caràcter molt diferenciat al de Seat i al de Volkswagen, amb un toc potser una mica més prèmium i esportiu sense arribar al nivell evidentment de les marques més Top del mercat.

Una estratègia que ha estat més que acceptat tal com es pot comprovar veient les xifres de vendes que està tenint aquest fabricant en comparació, per exemple, amb les que té Seat, una marca que està en el punt de mira.

Volkswagen frena la producció de dos d'elèctrics

Es pot destacar que els plans que tenen en Volkswagen amb Cupra no són d'altres que els de fer d'ella una marca 100 × 100 elèctrica d'aquí a uns anys. És per això que alguns dels seus models estan ja a punt d'aparèixer al mercat seran models 100 × 100 d'elèctrics.

 

Tanmateix, una decisió que ha pres Volkswagen respecte a dues de les seves fàbriques no fa cap altra cosa que evidenciar que, per molt que les intencions del grup siguin bones en aquest sentit, la demanda real d'alguns dels seus cotxes elèctrics no és les que s'esperaven.

I és que, tal com apunten en mitjans alemanys, coincidint amb les vacances de tardor a Saxònia, del 2 el 13 d'octubre, Volkswagen suspendrà la producció del ID.3 i del Cupra Born a les seves fàbriques de Zwickau i Dresden, ambdues localitzades a Alemanya. D'aquesta forma, durant les dues primeres setmanes del proper mes d'octubre de 2023 no es fabricarà cap unitat d'aquests dos models en aquestes fàbriques.

Una decisió que no fa cap altra cosa que evidenciar que, per molt que el born sigui un dels models en qui compren més esperances ha dipositat i que el Volkswagen s'hagi renovat recentment, la demanda i les xifres de vendes no són les que deurien, o almenys no els que esperaven per part del gegant alemany.