El Cupra Formentor s'ha convertit en un dels models més venuts al nostre país, un model que vas al seu èxit en ser precisament una aposta diferent de la resta gràcies al seu disseny crossover i a tenir aquest punt potser més esportiu quant a estètica respecte a alguns dels seus rivals directes.
Si bé és cert que en alguns casos no és un model que es pugui comparar amb alguns SUV compactes en matèria d'habitabilitat i capacitat de càrrega, sí que és cert que se situa en un rang de preus un esglaó per sota d'alguns models prèmium que el converteixen en una opció intermèdia entre un model generalista i un model prèmium, per això té l'èxit que té.
Sobretot tenint en compte que la versió d'accés d'aquest model té un preu que es queda per sota dels 34.000 € i que arriba molt ben dotat de sèrie, amb un motor de gasolina de 150 cavalls de potència associat a una transmissió manual i a un equipament de sèrie molt complet.
El Volvo XC40 és una opció millor, però el Cupra no es queda molt per darrere
Precisament aquesta excel·lent relació entre la qualitat del seu preu és el que converteix al Cupra en una opció més interessant per a aquells que tinguin un pressupost ajustat, encara que es pot tenir en compte que opcions com el Volvo XC40 se situa un esglaó per sobre quant a qualitat.
Evidentment el fet que sigui un model prèmium provoca una versió equiparable per potència del Volvo sigui més cara que el Cupra, amb un preu que superen els 35.000 € sempre que s'opti per una de les ofertes de finançament de la marca. La part positiva en aquest cas és que aquesta versió arriba amb un sistema de micro hibridació lleugera que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que el Formentor no pot dir, així com que arriba amb una transmissió automàtica, un canvi cada vegada més demandat al nostre país.
En aquest sentit, es pot destacar a més que el Volvo es presenta com una opció potser un punt més familiar, encara que això no implica que el Cupra no sigui una opció vàlida per a aquells que no necessiten gaire capacitat de càrrega. Si el pressupost no és un problema, evidentment el Volvo és una opció millor, però això no significa que el Cupra es quedi molts passos per darrere.