Els que van a un concessionari de Cupra ho fan a la recerca de models amb un caràcter molt més esportiu dels quals tenen els models de Seat. De fet, no és que sigui precisament cap secret que, abans que des del Grup Volkswagen es prengués la decisió de fer d'ella una marca pròpia, Cupra era la divisió esportiva de Seat, la divisió on 'naixien' els models més prestacionals de la marca espanyola.
Avui dia Cupra és una marca pròpia que, això sí, està superant les expectatives dins del propi grup Volkswagen, entre altres coses gràcies al Formentor, un model que pot presumir d'estar al top 20 dels models més venuts actualment a Espanya.
Això sí, a Cupra, més enllà de potenciar les vendes dels seus models propis, en aquest cas el Formentor i el Born, també intentar millorar les quotes de mercat dels models derivats de Seat, en aquesta cas el León i l'Ateca. I és precisament el Cupra León el model que pot presumir de ser el més barat actualment de la marca a Espanya.
L'oferta del Cupra León a Espanya
Tal com podem veure en quecochemecompro.com, gràcies al descompte de 1.400 euros sempre i quan es financi la compra amb la marca espanyola, el preu de partida del León més 'senzill' de la gamma és de menys de 32.000 euros. Un preu que, tenint en compte la seva estètica i el seu equipament de sèrie, el converteix en una opció molt atractiva.
Això sí, el que potser és el punt més delicat d'aquest model en concret en aquesta versió és el seu motor. I és que precisament amb l'ànim de fer del León un Cupra més assequible, la marca ha optat per introduir en la seva gamma una versió amb un motor 1.5 eTSI de 150 cavalls. És evident que és una potència notable ja per a un compacte, però no són pocs els que argumenten que aquest tipus de motors no corresponen amb la filosofia esportiva que tenien abans a Cupra.
La part positiva d'aquesta mecànica és que, més enllà d'arribar associada a un canvi DSG de 7 velocitats, permet poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT amb tots els avantatges que implica. És cert que dins de la gamma del Cupra León hi continuen havent opcions molt més potents amb motors de 245 o 300 cavalls, però, lògicament, la més senzilla quant a preu és també la més senzilla quant a mecànica.