Tan sols fa falta veure les bones xifres de vendes que han aconseguit Cupra en aquest 2023 per adonar-se que els bons resultats dels anys anteriors no eren simplement casualitat, sinó una demostració que el grup Volkswagen va encertar de forma més que notable fa ja un temps quan va decidir fer de la divisió esportiva de Seat una marca pròpia.

 

En aquest sentit, més allà de què el Cupra estiguin més que satisfets amb les bones xifres de vendes d'aquest 2023 que està apunto d'acabar, en el fabricant esportiu sap molt bé que el pròxim 2024 serà un any clau, entre altres coses perquè serà l'any en què es posi a la venda un dels models que apunta a convertir-se també en un dels més venuts dels seus concessionaris tant a Espanya com a Europa.

I aquest model no és cap altre que el Terramar, un model que arribarà per substituir el Cupra Ateca, que no deixa de ser un rada versió esportiva del Seat Ateca, i que serà una de les grans propostes pròpies de Cupra en el segment dels sud de mida compacta, un dels més importants a les carreteres del vell continent.

El Cupra Terramar apunta èxit

Si bé és cert la marca s'està guardant molt bé les cartes en molts sentits amb aquest model, ja se sap que, per exemple, serà un model estretament relacionada amb l'Audi Q3, una cosa que evidentment parla molt bé d'ell. D'altra banda, se sap també que comptarà amb una àmplia gamma mecànica, amb diferents opcions de motors ja siguin de gasolina o fins i tot híbrids endollables així com amb opcions amb diferents tipus de tracció.

 

Així, des de la pròpia marca asseguren que l'arribada d'aquest nou Terramar no farà cap altra cosa que, d'una banda, posar el mercat al qual molts ja consideren com la germana gran del Formentor i, per tant, ampliar la possible quota de mercat de la marca i, per un altre, posar en un compromís alguns dels subcompactes prèmium més assentats a les nostres carreteres com és el cas del propi Audi així com del BMW X1 o del Mercedes GLA.

Entre altres coses perquè, com sol ser habitual en els models de Cupra, si bé és cert que potser a nivell de qualitat aquest nou Terramar no pugui fer-se amb els més prèmium, el fet que vagi a tenir un preu més baix el convertirà en una alternativa a mig camí entre els generalistes i els prèmium, un terreny en el qual el fabricant s'ha mogut més que bé en els últims anys.