Dacia ha aconseguit gairebé 35.000 matriculacions en el que portem d'any, una xifra que provoca que la marca romanesa ocupi ni més ni menys que la vuitena posició, és a dir, pot presumir de ser una de les marques més venudes al nostre país.

Es pot tenir en compte, això sí, que més de la meitat de les vendes que aconsegueix la marca associada grup Renault a Espanya passen pel Dacia Sandero en les seves diferents versions. I és que aquest model voreja les 20.000 matriculacions en el que portem d'any, posicionant-se ara com el model més venut al nostre país.

 

Evidentment en la marca low-cost estan més que satisfets amb el rendiment d'aquest model així com amb rendiment d'altres models, especialment del Jogger, el nouvingut i que passa per ser una de les sorpreses d'aquest any. El problema arriba amb el Dacia Duster, entre altres coses perquè és el rival més directe que té actualment el cotxe de moda a Espanya: el MG ZS.

El MG ZS és ja un problema seriós per a Dacia

Un MG ZS que ha encadenat dos mesos seguits sent el model més venut a les nostres carreteres i que, gràcies als excel·lents resultats d'aquests últims dos mesos sumats a les bones xifres de vendes que havia aconseguit en els mesos anteriors, pot presumir de ser ni més ni menys que el vuitè cotxe més matriculat en el que portem d'any.

Evidentment en Dacia saben molt bé que la batalla contra el Duster està més que perduda, entre altres coses perquè el MG porta acumulats ja més de 4000 vendes més que el Dacia. Però el problema per a la marca romanesa és que el ZS no està fent cap altra cosa que aconseguir millorar les seves xifres de vendes cada mes, i no són pocs els que consideren que, potser no en aquest 2023 però sí el 2024, aquest model li pot arrabassar el tron al Sandero.

 

I és que es pot tenir en compte que MG està apostant per unes promocions molt agressives, amb una versió d'accés d'aquest model que, comptant amb tots els descomptes, es queda per sota dels 14.000 €, un preu amb què podem aconseguir algunes de les versions intermèdies del Sandero, un model molt per sota en matèria d'habitabilitat, confort i capacitat de càrrega.

A més, el fet que el ZS sigui un SUV i que per tant formi part del segment de moda a Espanya juga molt a favor seu i molt en contra d'un Sandero que no deixa de ser un utilitari, un model menys polivalent en gaires sentits.