No és que sigui precisament cap secret que una de les preocupacions de bona part dels conductors al nostre país és quan arriba l'hora de passar l'ITV, la Inspecció Tècnica de Vehicles.
Es pot tenir en compte que, si s'ha portat acabo manteniment correcte del vehicle i s'ha fet un ús correcte del cotxe, el més normal és que no hi hagi cap problema per superar aquesta inspecció. En qualsevol cas, és de sobres conegut que són molts els conductors que van al seu taller de confiança just abans de passar aquestes proves perquè aquest tràmit no suposi cap tipus de problema.
Això sí, com bé saben els que ha de passar l'ITV dins de tot just una setmanes, és a partir del pròxim 20 de maig quan entra en joc una nova normativa, actualització d'aquestes proves que inclourà, entre altres coses, dues noves proves. Així ho apunten des de l'Associació Espanyola d'Entitats Col·laboradores de l'Administració en la Inspecció Tècnica de Vehicles, que apunten que amb aquesta nova versió s'introdueixen dos nous procediments: la inspecció del sistema de trucada d'emergència (eCall) i la recopilació de dades OBFCM (On-Board Fuel Consumption Meter).
Les noves proves en l'ITV a Espanya a partir del 20 de maig
En el cas de la inspecció del sistema de trucada d'emergència (eCall), es tracta d'una revisió per comprovar que aquest sistema d'emergència que és obligatori en els models homologats a partir del 31 de maig de 2008 funcioni correctament. Més que en cas d'accident s'encarrega de contactar automàticament amb els serveis d'emergència i que, com és lògic, ajudat a reduir la mortalitat a les carreteres així com la veritat de les lesions en molts casos.
Pel que es refereix a la recopilació de dades OBFCM (On-Board Fuel Consumption Meter), en aquest cas es tracta de poder tenir informació anònima de protecció del medi ambient, d'acord al funcionament real dels vehicles. Una idea que neix de la Comissió Europea, que ha instat als Estats membres a recopilar dades relatives al consum de combustible i energia elèctrica.
És important tenir en compte que aquestes dues noves proves no impliquen cap tipus de canvi de cara al conductor en les proves, i que els resultats d'aquestes dues comprovacions no acaben derivant en cap cas a cap acció de cara al propietari del vehicle.