No és que sigui precisament cap secret que un dels principals objectius de la Unió Europea de cara als propers anys a reduir la contaminació provocada pels vehicles que circulen a les carreteres del vell continent.

Per a això, les institucions europees ja estan treballant a dos fronts. D'una banda, la prohibició a partir del pròxim 2035 de vendre a Europa models nous que no siguin 100 × 100 d'elèctrics, encara que això no impliqui que els models amb motors de combustió no poden continuar circulant a partir de llavors.

 

Per altre, l'entrada en vigor de la nova normativa d'emissions Euro 7, una normativa que hauria de començar a aplicar-se a partir de 2025 i que, com ja han apuntat grans veus de la indústria d'automòbil, posa en el punt de mira precisament als cotxes de combustió tradicionals.

Una normativa que està provocant molta polèmica i que ella ha provocat al seu torn que siguin diversos estudis els que posin a sobre de la taula el fet que la seva entrada en vigor tampoc no seria tan beneficiosa com des d'Europa segura.

La normativa Euro 7 encarirà el preu dels cotxes de gasolina

I és que ha estat un informe elaborat per Frontier Economics encarregat per l'ACEA, l'associació europea de fabricants d'automòbils, el que per sobre de la taula diverses dades que no ajuden precisament els fabricants a les carreteres del vell continent.

Entre altres coses perquè el resultat de l'estudi apunta que l'augment de preu dels cotxes de gasolina serà molt superior al que va calcular al seu dia la Unió Europea, en aquest cas de 1.862 € per cada cotxe o furgoneta de gasolina, una xifra molt allunyada dels 184 € que van calcular a la Unió Europea.

 

A més, l'estudi apunta que en vigor d'aquesta nova normativa i el fet que les marques hagin de redissenyar els seus motors podria provocar que s'incrementarà "el consum de combustible un 3,5% de mitja, tant per a cotxes i furgonetes com per a autobusos i camions."

D'altra banda, allà és on les principals marques a Europa estan molt preocupades, l'estudi afirma també que "la producció i venda de certs segments pot ser que deixi de ser econòmicament viable. Els cotxes més assequibles patiran proporcionalment la pujada més important de preus".

Falta saber ara fins i tot quin punt tota la pressió que està rebent la Unió Europea per part de diferents institucions associades a induir l'automòbil pot acabar tenint efecte a l'hora de rebaixar les pretensions amb aquesta nova normativa. De moment, això sí, sembla evident que els cotxes de gasolina no tenen un futur gaire clar per davant al vell continent.