El Dacia Sandero continua arrasant amb la seva tercera generació. Després del bon debut fa ja anys a Espanya del seu primera generació i la consolidació d'aquest model de la mà de la segona, l'enorme pas endavant que ha donat la marca amb aquesta tercera generació ha provocat que molts dels quals abans el descartaven per ser un model massa senzill ara sí que ho tinguin en compte.
Tan sols fa falta veure les bones xifres que porta aquest any el Sandero, el model que en els últims anys sempre ha pogut presumir de ser el més venut a particulars. I és que sumant les vendes de gener i febrer, l'utilitari de Dacia ha aconseguit ja 2.065 matriculacions, xifra que fa d'ell l'onzè model més venut al nostre país en aquest 2022.
Evidentment els seus preus són la seva millor arma. I és que, més enllà de la versió d'accés, que amb prou feines es ven, els preus de les seves versions intermèdies, algunes d'elles ja amb motors bifuel que li permeten poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT, continuen sent tan atractius que el converteixen en una opció molt top per als que busquen preus baixos.
El problema per al Sandero és que són diverses les marques que estan llançant promocions molt atractives per als seus utilitaris que, si bé és cert que els deixa amb preus potser una mica més alts, acaben sent opcions per a molts de millors.
El Seat Ibiza està golejant el Dacia Sandero en aquests primers mesos de 2022
Un bon exemple d'això és el Seat Ibiza. Un Ibiza que el mes de febrer passat va acabar ni més ni menys que segon en la llista de més venuts a Espanya i que suma, entre gener i febrer, 2.395 vendes, és a dir, més de 300 matriculacions d'avantatge respecte al model de Dacia. No són gaires, però les suficients perquè l'utilitari de Seat s'ubiqui en una més que destacada sisena plaça sent, això sí, el model més venut del seu segment.
El rentat de cara que Seat li va fer a la seva Ibiza l'any passat l'ha assegut de meravella. Entre altres coses perquè, més enllà dels petits canvis estètics, aquest utilitari ha millorat el seu equipament mantenint, això sí, uns preus molt atractius.
De fet, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu de l'Ibiza més senzill de tots és ara de tan sols 13.400 euros, un preu que arriba associat a condicions específiques de finançament i que explica amb un descompte ja aplicat de 3.220 euros.
En aquest cas va associat a un motor 1.0 MPI de 80 cavalls de potència amb tracció senzilla i transmissió manual, una mecànica simple però més que correcta, com el seu equipament. Una opció que, si bé és cert que el Sandero per aquest preu pot comptar amb motor amb etiqueta ECO de la DGT, molts, per la qualitat general del model, prefereixen al Dacia, com bé demostren les xifres de vendes.