Seat acumula al nostre país més de 54.000 matriculacions en el que portem d'any, una xifra que ubica la marca espanyola en la cinquena posició. És més que evident que són molts els fabricants que somiaria ocupar aquesta posició, però per fer, una marca que durant anys ha estat l'autèntica referència al nostre mercat, no és precisament una posició que sigui sinònim d'alegries.
El pitjor en el cas de la marca espanyola és que, si bé és cert que té el quart classificat, Peugeot, bastant a prop quant a vendes, també ho és que el seu immediat perseguidor, Hyundai, tampoc no és precisament gaire lluny, per la qual cosa depenent dels resultats d'aquest últim mes de l'any encara poden arribar sorpreses en aquest sentit.
Un dels principals responsables que aquest mes de novembre passat Seat no hagi tingut uns resultats gaire bons ha estat el que continua sent el seu model més venut a Espanya i un model que ha estat el més venut al nostre país durant els últims anys: el Seat Arona.
El Seat Arona s'enfonsa en la classificació
Per sort per a la marca espanyola, els bons resultats que ha anat obtenint aquest model en els mesos anteriors han provocat que, malgrat la caiguda de vendes aquest mes de novembre passat, l'Arona segueixi, ocupant la segona posició tan sols superat pel Dacia Sandero.
Això sí, es pot tenir en compte que, per molt que sigui el segon cotxe més venut, la diferència de vendes respecte al model romanès és de més de 5000 matriculacions, fent evident que el Dacia no té rival directe quant a quota de mercat a les nostres carreteres.
És més, no són pocs els que en Seat fins i tot estan per començant a posar a sobre de la taula la possibilitat de què el Toyota Corolla, el tercer classificat, vaig acabar robant-los la segona plaça aquest últim mes de l'any, encara que perquè això succeeixi l'Arona hauria de tenir uns resultats de vendes molt dolents aquest mes de desembre.
El que és evident és que, després d'un mes de novembre en el que aquest model acabat en la 14è posició amb poc més de 1000 vendes mentre que el Sandero ha fregat a les 3000 i el Corolla ha superat les 2200, la preocupació comença a ser evident a la marca espanyola, i més amb el qual havia estat el seu model estavella en els últims anys.
