Per molt que en els últims anys el creixement de Dacia a Espanya i a Europa hagi estat més que notable, la marca romanesa sap molt bé que el futur pot ser que no sigui tan plàcid com el present.
I és que un dels grans inconvenients que se li plantegen a la marca associada a Renault de cara als propers anys és l'electrificació. És cert que el Spring, el primer cent per cent elèctric de Dacia, està tenint molt bons resultats de vendes en un segment que va a l'alça, però també ho és que la immensa majoria de les vendes de la marca passen per models de combustió.
Els romanesos ja treballen en aquesta transició cap a l'electrificació de la seva gamma, però també ho estan fent la resta de marques, i una d'elles és la que més motius de preocupació està generant en la directiva de Dacia. Entre altres coses perquè avui dia ja és un dels fabricants que l'estan robant vendes als romanesos.
Fiat anuncia que el 2027 tota la seva gamma europea serà elèctrica
No és cap altre que Fiat, una marca ara sota el paraigua del gegant de l'automobilisme Stellantis que ha anunciat recentment que serà el 2027 quan serà una marca cent per cent elèctrica a Europa.
La idea de la firma italiana és que aquesta sigui la data en la qual la seva gamma europea està composta per models únicament i exclusivament elèctrics, mentre que, tres anys més tard, el 2030, l'electrificació dels seus models sigui ja a escala mundial.
Són moltes les marques que estan apostant per estratègies similars conscients de què i un futur no molt llunyà els carrers estaran dominats per aquest tipus de models. De fet, malgrat que a Espanya la quota de mercat dels elèctrics és encara molt menor, en països del nord d'Europa són ja molts més els que han fet el pas.
En el nostre cas, Fiat sí que té ja models elèctrics de referència, com la versió elèctrica del seu 500, un dels models que més alegries els està donant, però saben que necessiten ampliar la seva gamma.
És per això que els italians ja estan treballant en el qual serà el seu primer SUV compacte cent per cent elèctric, un tipus de models que serà clau en un futur no molt llunyà, sobretot a les grans ciutats. Un model que, ull, arribarà entre aquest 2022 i el 2023 i que apunta a ser molt important per a Fiat.
Evidentment a Dacia estan seguint amb molta atenció els plans de la marca italiana, un dels seus principals rivals. Per molt que els romanesos estiguin també començant aquest procés de canvi, no seria estrany que la seva supremacia en el segment dels models de baix cost acabés el 2027, l'any en què Fiat ja tindrà una gamma full electric al vell continent.