La renovació del BMW X3 per a l'any 2025 ha aixecat una onada de crítiques per part de clients i seguidors de la marca. Malgrat les millores introduïdes en eficiència, tecnologia i comportament dinàmic, bona part dels comentaris se centren en un aspecte fonamental: la qualitat percebuda de l'interior. Diversos usuaris han manifestat la seva decepció en trobar-se un habitacle que, segons afirmen, representa un clar pas enrere respecte a generacions anteriors.
Un dels punts més assenyalats és l'ús generalitzat de plàstics durs en zones sensibles al tacte, com els comandaments de les finestretes, els tiradors de les portes o certs plafons. Elements que anteriorment comptaven amb acabats metàl·lics, insercions en cuir o detalls cromats han estat substituïts per materials més senzills. Això ha generat una sensació de simplificació que molts consideren impròpia d'un SUV d'aquest nivell de preu i posicionament.
Un altre aspecte que ha generat controvèrsia és l'eliminació progressiva de comandaments físics a favor de superfícies tàctils per gestionar funcions clau com la climatització o el sistema multimèdia. Encara que aquesta tendència respon a una lògica de digitalització i minimalisme, no és cap secret que molts conductors continuen valorant la precisió i facilitat d'ús dels botons físics, especialment en marxa. L'ergonomia, per tant, ha quedat en dubte, amb comentaris que qüestionen la facilitat d'ús del nou sistema.
Resposta ràpida i ajustaments en marxa per calmar la situació
Més enllà de la percepció general sobre els acabats, alguns detalls han servit com a símbol d'aquesta aparent pèrdua de refinament. La coberta del coixí de seguretat al volant, que abans era revestida en cuir, ha passat a ser de plàstic. El mateix passa amb els recolzacaps davanters, que també han canviat de material. Fins i tot la desaparició de la il·luminació ambiental a les portes posteriors ha estat motiu de queixa, ja que es percep com una pèrdua d'atenció al detall.
Crida especialment l'atenció que BMW hagi reaccionat ràpidament a aquesta situació. La marca ha decidit introduir millores als materials interiors a partir de l'estiu de 2025, centrades en zones especialment sensibles per als usuaris, com els comandaments de les portes o els elements decoratius de la consola. Encara que no es tracta d'una revisió completa de l'habitacle, sí que reflecteix una voluntat d'ajustar el producte a les expectatives de la seva clientela tradicional.
El BMW X3 ha estat històricament un dels models clau per a la marca a Europa i altres regions. El seu èxit s'ha basat tant en les seves qualitats dinàmiques com en una qualitat interior que el situava com a referència dins del segment. Aquesta situació posa en relleu la necessitat de mantenir un equilibri entre innovació, control de costos i fidelitat al posicionament prèmium, especialment en un mercat on la competència no deixa espai per a errors de percepció.