Gran el que ha aconseguit Citroën aquest mes amb el seu crossover fabricat a les antigues instal·lacions de Barreiros a Villaverde (Madrid), que acullen actualment una de les més modernes plantes que Stellantis té a Europa. Eduardo Barreiros, aquell pioner de l'automoció nacional que, amb el seu esforç i inventiva, va modernitzar el parc mòbil espanyol amb joies com el Dodge Dart, el Simca 1000 o, ja més endavant, el Chrysler 150, estaria orgullós de veure com, de la fàbrica que va contribuir a crear, surt el Citroën C4, una de les sensacions automobilístiques de l'any a Espanya i, sens dubte, també d'aquest mes de juliol, en el qual ha doblat les seves vendes.

De menys de 900 unitats a 1.657
El juny, sens dubte, va ser un mal mes per al Citroën C4: amb només 828 unitats venudes, va haver de conformar-se amb ocupar el lloc 33 i això, quan vens d'haver venut gairebé 1.250 unitats al maig, no és plat de gust. Al juliol, tot ha tornat al seu lloc i el crossover que, juntament amb Renault Arkana, augura un nou temps dominat pels crossover hatchback, torna on li correspon: amb 1.657 unitats venudes, és el sisè classificat del Top 100 de vendes de juliol a Espanya.
Com és el Citroën C4?
El Citroën C4 és un crossover compacte de 4,36 metres de llarg amb 380 litres de maleter que ens ofereix potències d'entre 100 i 130 CV en funció de la motorització que es triï. En gasolina, podem escollir entre 100 i 130 Cv i en dièsel, entre 110 i 130 CV. Com el C5 Aircross, se'ns ofereix molt ben equipat i amb una comoditat interior excepcional. La versió d'accés, dièsel de 110 CV, està a la venda aquest estiu a partir de 20.480 euros segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com. Existeix també una versió 100% elèctrica, el Citroën ë C4, que està disponible a partir de 27.249 euros, també segons el portal quecochemecompro.com i que es fabrica igualment a Villaverde.