Per molt que en Citroën tinguin molt clar que no volen convertir-se en una marca low-cost, algunes de les últimes propostes que ha posat la marca a sobre de la taula són models pensats per atacar directament a opcions de marques barates com és el cas de Dacia.

Un bon exemple d'això són les noves generacions tant del C3 com de la versió Aircross d'aquest model, noves generacions que no se semblen en res a les generacions anteriors, entre altres coses perquè el C3 ha passat de ser un utilitari convertir a l'un petit crossover i la versió Aircross ha guanyat notablement quant a mida, tenint en compte que la nova generació pot arribar a comptar fins i tot amb fins a set places, una mica impensable en la generació anterior.

 

Però més enllà dels canvis de disseny, un dels grans arguments que tenen aquests nous models de la marca francesa és el seu preu, especialment en les versions més senzilles tant amb motor de combustió com amb motors 100 × 100 d'elèctrics.

Citroën llançarà una versió del C3 elèctric encara més barata

En aquest sentit, la versió 100 × 100 elèctrica del C3 ja s'ha convertit en el principal rival del Dacia Spring, el cotxe elèctric low cost més venut a Europa des que es va posar a la venda.

Un model, el Citroën C3 elèctric, que ja aconseguit superar els 135.000 matriculacions des que es va posar a la venda, matriculació és que en el cas que aquest model no hagués estat a la venda segurament haguessin anat a parar els concessionaris de la marca low-cost romanesa.

 

Però Citroën vol més, aquests plans passen per pel mercat una versió fins i tot més barata d'aquesta versió 100 × 100 elèctrica, una nova versió més barata que comptarà amb una bateria d'una mida i una capacitat menor i que permetrà que aquesta versió d'accés compta a partir de llavors amb una autonomia aproximada de 200 km, una cosa que evidentment augmentarà més si cap el caràcter 100 × 100 urbà que té aquest cotxe.

De moment no se saben els preus que tindrà aquesta nova versió, però tot apunta que, situant-se un petit esglaó per sobre del Spring, serà segurament una de les compres més raonables i un veritable mal de cap per a Dacia.