Hi ha cotxes que formen part de la història de l'automòbil. Models que fins i tot els qui mai els van conduir són capaços de reconèixer a l'instant. Un d'ells és el Citroën 2CV. Durant dècades va ser el cotxe de milers de famílies europees. També de molts dels nostres avis. I encara es troben unitats a garatges de col·leccionistes o circulant en algunes zones rurals on les normatives d'anticontaminació no afecten. Ara, la marca francesa vol recuperar aquest esperit, però adaptat als nous temps. I ho farà amb un model elèctric que aspira a convertir-se en un dels grans protagonistes de 2028.
La mateixa Citroën ja ha confirmat oficialment el retorn del 2CV. A poc a poc van apareixent nous detalls. També les primeres recreacions digitals del seu aspecte. Tot apunta que mantindrà alguns trets icònics del model original. Entre ells destaquen el capó corbat i els característics fars independents. Tanmateix, no serà una simple reinterpretació retro. La idea és crear un cotxe modern, funcional i pensat per al dia a dia.
El retorn del Citroën 2CV és a punt de fer-se realitat
El nou Citroën 2CV elèctric tindrà una mida continguda. S'espera una longitud d'entre 3,50 i 3,70 metres. Això el situarà clarament per sota de l'actual Citroën C3. El seu objectiu serà competir en el segment dels cotxes urbans assequibles. Just on també vol destacar el Renault 4 elèctric, disponible actualment en versió 100% elèctrica des de 27.954 euros.
La filosofia serà molt semblant a la del model original. Molta practicitat, costos continguts i una mecànica senzilla. Citroën sap que existeix un important grup de clients que no necessita grans prestacions ni bateries gegantines. El que busquen és un cotxe còmode per moure's per ciutat, fàcil d'utilitzar i barat de mantenir.
El que se sap del futur Citroën 2CV
A nivell tècnic utilitzarà una nova plataforma d'Stellantis desenvolupada específicament per a petits cotxes elèctrics. Un dels aspectes més interessants serà l'ús de bateries LFP, de fosfat de ferro i liti. Són més econòmiques que altres tecnologies actuals. També resulten molt adequades per a vehicles urbans. Gràcies a això, el preu final hauria de mantenir-se en nivells competitius.
Tot i que encara no hi ha xifres definitives, les previsions apunten a bateries d'entre 25 i 35 kWh. Amb elles podria homologar autonomies d'entre 200 i 300 quilòmetres segons el cicle WLTP. Més que suficient per a la majoria de desplaçaments diaris. La potència rondaria entre 60 i 90 CV, xifres raonables per a un cotxe pensat principalment per a la ciutat. Mentre que hi ha portals que apunten que el seu preu d'accés se situarà per sota dels 20.000 euros. Molt més assequible que un Renault 4.
A més, el projecte té una important dimensió industrial. Stellantis planeja fabricar el nou model a Itàlia i reforçar el subministrament europeu de bateries gràcies a futures instal·lacions a Espanya. Tot això forma part d'una estratègia destinada a competir amb models assequibles procedents de la Xina.
Citroën is bringing back the legendary 2CV as a £15k electric city car - and it's going to look just like the original! 😱 https://t.co/K7e8Bg9oks pic.twitter.com/bro8bpFwVY
— Autocar (@autocar) May 23, 2026
