La irrupció del BYD Seal 6 DM-i al mercat espanyol suposa un cop d'efecte en el segment de les berlines híbrides endollables. La marca xinesa ha decidit posicionar aquest model amb una estratègia de preus tan agressiva que deixa sense marge de reacció a molts dels seus competidors directes. La seva arribada es tradueix en un nou punt de referència dins del segment D, tant per prestacions com per cost.
El model s'ofereix en dos tipus de carrosseria: sedan i familiar (denominada Touring), ambdues disponibles amb dos nivells d'acabat i configuració mecànica. La versió d'accés, Boost, combina un motor tèrmic d'1,5 litres amb una potència total de 184 CV i una bateria de 10,08 kWh. Aquesta versió homologa 55 quilòmetres d'autonomia elèctrica en cicle mixt i 75 en urbà, juntament amb una acceleració de 0 a 100 km/h en 8,9 segons. La variant superior, Comfort, eleva la potència a 212 CV i equipa una bateria de 19 kWh, que permet recórrer fins a 105 quilòmetres en manera elèctrica (140 km en entorn urbà), a més de millorar lleugerament les prestacions amb una acceleració de 8,5 segons.
L'aspecte que ha generat més impacte és el preu, sobretot tenint en compte promocions i ajuts del Pla MOVES III. Amb elles, el Seal 6 DM-i part des dels 27.990 euros en la versió Boost amb carrosseria sedan. La versió familiar puja fins als 29.490 euros. En el cas de les versions Comfort, els preus se situen en 31.990 euros per a la berlina i 33.490 euros per a la familiar. Aquestes xifres, ajustades encara més amb promocions i ajuts públics, col·loquen el model en una franja en la qual habitualment només es troben vehicles de menor mida o menys equipats.
Autonomia, eficiència i equipament pel preu d'un compacte
El destacable en aquest cas és que el BYD Seal 6 DM-i no només competeix en preu, sinó que també ho fa en tecnologia i equipament. Des de l'acabat d'entrada, el model inclou instrumentació digital, pantalla multimèdia de gran format, connectivitat completa, climatitzador automàtic, assistents avançats a la conducció i funcions de confort pròpies de segments superiors. La versió Comfort afegeix sostre panoràmic, llantes de 18 polzades, seients ventilats i calefactats amb memòria, càmeres de visió 36 0graus, càrrega bidireccional V2L i una pantalla central giratòria de més mida.
En termes d'eficiència, el sistema híbrid endollable es combina amb la bateria Blade, desenvolupada internament per la pròpia marca. Aquesta solució millora la seguretat i la durabilitat, mentre permet obtenir l'etiqueta ZERO, un avantatge determinant en entorns urbans i zones de baixes emissions. L'autonomia elèctrica, superior als 100 quilòmetres en la versió més capaç, el situa per sobre de molts models rivals, fins i tot de preus notablement més elevats.
No és cap secret que el BYD Seal 6 DM-i ha modificat l'equilibri del mercat. Amb unes dimensions pròpies del segment D, tecnologia avançada i preus propis del segment C, aquesta berlina híbrida endollable es converteix en una de les ofertes més competitives del moment al mercat espanyol.