La Fàbrica de Motors de Baviera –en alemany, Bayerische Motoren Werke, o BMW, simplement- porta amb nosaltres des de 1917 i ha sobreviscut a modes, tendències, guerres, crisi i revolucions. De totes elles ha sortit airosa i avui, en ple 2022, es manté en solitari oferint cotxes de qualitat i disseny extraordinaris. A ningú no li ha doncs d'estranyar que, en aquests dies incerts, sigui precisament la marca bavaresa|bàvar la que més profit treu dels seus models alternatius a aquesta febre ja massa llarga que arracona a berlines i compactes. Un d'aquests últims, el Sèrie 1, és la primera opció de tots els que no volen un SUV.

BMW X1
BMW X1

Un compacte de nivell

El BMW Sèrie 1 mesura 4,32 metres de llarg i ofereix un maleter de 380 litres. És perfecte perquè quatre adults viatgin còmodes i no en consumi massa: els seus motors més eficients i de menys potència són els de 116 i 150 CV dièsel, que no exigeixen més de quatre litres per cobrir 100 quilòmetres. Si elegim opcions més potents i ens n'anem, per exemple, a un gasolina de 178 CV, el cotxe exigeix ja 6 litres, però podem conformar|formar-nos, si preferim gasolina, amb un 136 Cv que no demana més que 5 litres cada 100 km. Si ets d'aquestes persones que volen potència màxima, tens també opcions: dièsel de 190 CV i gasolina de, respectivament, 265 i 306 Cv. Tenint en compte que el cotxe no passa dels 1.500 kg, si et decideixes per una d'aquestes possibilitats, has de saber que el que hauràs de conduir serà una autèntica bala, així que cuidat. El motor més potent, això sí, reclama 7 litres cada 100 km. És, en definitiva, un compacte seriós, eficaç, honest i sense ostentacions exteriors ni interiors.

Ben equipat

Ser un BMW no és una broma i, per això, tots els vehicles de la marca alemanya es presenten amb un excel·lent equipament. En el cas del BMW Sèrie 1 hi ha de tot, com en l'Audi A3 o el Mercedes Sèrie A, que són els seus competidors: connectivitat, seguretat i ajuts a la conducció. I tot, dins d'un habitacle que genera una sensació general de confort i comoditat. L'únic dolent és el preu: 31.550 euros. Algun expert parla, quan es refereix al cotxe, d'"estètica dubtosa", però a un BMW no se li han de demanar mai experiments: els bavaresos|bàvars són seriosos, fiables i elegants. I els BMW ho són igualment, encara que no deixen de tenir aquest punt agosarat que a Mercedes i a Audi els falta. A Baviera, fins i tot la gent és així: són alemanys, però no del tot.