Si bé és cert que alguns dels millors arguments que ha tingut històricament BMW han estat el disseny i les prestacions esportives d'alguns dels seus millors models, no és que sigui precisament cap secret que, com passa amb tantes altres marques prèmium, els alemanys s'han caracteritzat sempre per ser una de les marques més avançades tecnològicament i que han introduït en la indústria de l'automòbil algunes novetats que en el seu moment van ser pioneres i que han establert les bases per a molts altres fabricants anys després.

Un bon exemple d'això va ser la introducció fa ja uns anys per part de BMW d'uns pneumàtics que eren capaços de continuar funcionant correctament malgrat haver tingut una punxada, una novetat que al principi, com sol ser habitual en aquests casos, es podia trobar en els millors models de la marca però que després poc a poc se'n va anar democratitzant i ampliant la immensa majoria d'ells.

 

I és que no és que sigui precisament cap secret que és una punxada pot ser un dels pitjors mals de cap amb què es pot trobar un conductor, especialment en certes situacions on no és ni fàcil ni ràpid contactar amb algun especialista que pugui ajudar en aquest sentit. És per això que la immensa majoria de fabricants han decidit en els últims anys eliminar la rodes de recanvi i apostar per un joc antipunxades, una tecnologia que ara BMW ha portat un pas més enllà.

El nou joc antipunxades de BMW

Si bé és cert que la marca alemanya no s'ha polit gaire amb el nom d'aquest noujoc antipunxades, joc anomenat joc de reparació de pneumàtics plus, sí que ho ha fet amb el seu mecanisme que ajuda a què, si la punxada no és gaire profunda (màxim 6 mil·límetres) i el dany no és significatiu al pneumàtic, es pugui continuar circulant durant com a màxim 200 km a una velocitat màxima de 80 km/h, marge més que suficient per trobar una solució a aquest problema provisional.

 

Es tracta d'una mecanisme basat en un segellador i en un compressor que estan integrats a un disc amb tres imants i que aquests imants s'adhereixen als caps dels cargols de les llantes d'aliatge. com apunten en el fabricant, quan s'activi el compressor i la pressió d'inflat ja hagi assolit els 1,5 bar, serà llavors el moment en què es podrà reprendre la marxa, això sí, tenint en compte la distància i la velocitat màxima recomanades.

Una tecnologia que pot ajudar que certes situacions siguin menys complicades del que no eren respecte al passat, encara que es pot destacar que són molts els conductors que continuen esperant que les marques ja siguin de pneumàtics o de cotxes facin més passos endavant és en aquest sentit.