El nou BMW iX3 marca un abans i un després. És el primer model Neue Klasse i representa la segona generació del SUV elèctric que canviarà les regles del joc. El seu disseny no s'assembla en res al que coneixíem a la marca bavaresa. Més ample, més baix i amb una presència imponent, es converteix en el rival directe de Tesla i en la sentència definitiva per als PHEV.
Les xifres parlen per si soles. La primera versió munta un motor posterior de 349 kW (469 CV) i un parell màxim de 645 Nm. Accelera de 0 a 100 km/h en 4,9 segons, assoleix 210 km/h i presumeix d'un consum d'entre 15,1 i 17,9 kWh/100 km. La seva autonomia màxima arriba a 800 quilòmetres, xifres que superen molts dels seus competidors directes.

800 km d'autonomia per al nou BMW iX3
La càrrega és un altre dels seus punts forts. El sistema permet mantenir 170 kW sostinguts durant mitja hora i assolir 400 kW de potència pic. Això significa passar del 10 % al 80 % en només 20 minuts. Traduït en ús real, recupera fins a 640 quilòmetres en el que dura un cafè. A més, és capaç de carregar del 7 % el 56 % en 10 minuts, sumant 372 quilòmetres. Un autèntic cop a Tesla i a la resta de fabricants.
En termes d'eficiència, el nou BMW iX3 és un referent. Cada kWh emmagatzemat a la seva bateria li permet recórrer 6,66 quilòmetres. Una relació imbatible que el converteix en un dels SUV elèctrics més rendibles del mercat. Amb aquesta proposta, BMW demostra que el futur no passa per híbrids endollables ni per prolongar l'era dièsel, sinó per elèctrics purs capaços de viatjar lluny, ràpid i amb estil.
Espai per a tota la família i l'últim en tecnologia de BMW
Tot això en un SUV que arriba amb 4,78 metres de llarg, 1,89 d'ample i una batalla de 2,89 metres. Ofereix un espai interior digne d'un segment superior. El maleter posterior ofereix entre 520 i 1.750 litres, mentre que en la part davantera hi ha uns altres 58 litres. S'ofereix en una àmplia gamma de colors, des del clàssic Blanc Alpí fins a tons cridaners com el Vermell Foc o el Verd Fumat.

L'interior és una revolució. L'iX3 estrena un sistema d'informació totalment nou. No hi ha quadre d'instruments darrere del volant. Tota la informació apareix projectada en la base del parabrisa, en una franja negra digital d'aspecte futurista. A més, manté una pantalla tàctil central de 17,9 polzades, governada pel iDrive X, el sistema més avançat de BMW, amb opcions de personalització sense precedents.
La marca de Munic no vol esperar. La producció del nou iX3 va començar al juliol i els primers lliuraments es realitzaran abans de 2026. El llançament oficial està previst per a la tardor, però ja es fabriquen unitats per garantir la disponibilitat.