Un dels grans motius de preocupació de bona part dels conductors al nostre país, especialment aquells que agafen el cotxe diàriament ja sigui per assumptes personals o per feina, és la despesa que suposa això quan combustible.

Tenint en compte que els preus tant de la gasolina com del dièsel s'han disparat en els últims temps i, a més, res no fa pensar que vagin a tornar a ser igual de baixos que fa un temps, cada vegada són més els conductors que està intentant trobar diferents fórmules d'estalviar quant a la despesa de combustible.

Evidentment la més senzilla i la més directa és, gràcies a les moltes aplicacions disponibles avui dia fins i tot algunes pàgines oficials del govern, acudir a les gasolineres en les quals el preu de la gasolina és més baix. Es pot tenir en compte, això sí, que els preus canvien els diaris, per la qual cosa és important revisar aquestes dades abans d'acudir de forma rutinària a qualsevol gasolinera.

 

Tenint en compte que el preu de la gasolina de dièsel no és una cosa que els conductors puguin controlar, sí que existeixen diferents maneres ja a les mans dels conductors per acabar tenint una conducció més eficient, i una d'elles és precisament la de conduir d'una manera més tranquil·la i relaxada sense forçar en excés el motor, una cosa que acaba derivant en un consum més moderat.

El tacòmetre ajuda a rebaixar consum

Molt que cada vegada sigui més els conductors a Espanya que estiguin apostant per comprar un cotxe amb transmissió automàtica, els cotxes de transmissió manual continuen sent de moment majoria. Són mecàniques en les quals evidentment el conductor escull en cada moment que va utilitzar i, per tant, també té a les seves mans la potestat d'escollir a quin nivell de revolucions va el motor en cada moment.

No és que sigui cap secret que la immensa majoria de conductors es basa en el so del motor o en l'experiència i el coneixement de la seva mecànica per canviar de marxes, però no és casualitat que tots i cadascun dels fabricants continuïn apostant per posar 50 revolucions al seu panell d'instruments, ja sigui digital o analògic.

 

I en la gran majoria d'aquests compta revolucions va atacar metres es pot observar com en les xifres més altes d'aquest compte revolucions els números apareixen en vermell, que no deixa de ser un senyal d'alerta. En aquest sentit, més enllà i que sigui una manera d'advertir que, una vegada el cotxe arriba aquesta revolucions, el millor que es pot fer és canviar de marxa, és també una manera més que evident d'evitar consumir més del degut. Si es canvia abans d'arribar a la zona roja, evidentment aconseguirem un consum més baix.