Tan sols fa falta veure alguns dels plans de futur d'algunes de les marques més assentades a les carreteres europees per adonar-se que, si bé és cert que fa uns anys molts donaven per fet que els cotxes elèctrics s'anaven a implantar a Europa, ara les xifres de vendes estan evidenciant que aquesta implantació no tan sols no ha complert les expectatives, sinó que es queda molt per darrere de l'esperat.

No és casualitat llavors que alguns fabricants de tant pes com és el cas de Mercedes hagin deixat molt clar que, si bé és cert que no deixen d'apostar pels elèctrics, no tallaran l'aixeta tan aviat als models de combustió, entre altres coses perquè saben molt bé que continuen sent durant molts anys els seus models més venuts.

 

A això cal sumar-li que la famosa normativa que anava a impedir les vendes de cotxes nous que no fossin 100 × 100 d'elèctrics a partir de 2035 pugues que desaparegui depenent el resultat de les pròximes eleccions al parlament europeu, per això són molts fabricants els que s'estan replantejant les seves estratègies en aquest sentit.

El mercat d'ocasió dels elèctrics és un drama

Però segurament l'exemple més significatiu del fracàs que estan tenint molts cotxes elèctrics a Europa és el que està ocorrent al mercat de segona mà. I és que, a diferència del que ocorre amb els models de combustió i fins i tot amb els híbrids, alguns dels models més buscats als mercats de cotxes utilitzats, els cotxes elèctrics a penes no estan triomfant, i molts dels seus venedors han de rebaixar molt el preu perquè al final algun comprador s'interessin per ells.

 

El fet que siguin models evidentment més cars que els de combustió i que, en alguns casos sobretot si tenen ja uns anys, s'han quedat desfasats referent a tecnologia i autonomia, provoca que en alguns casos com poden ser models de marca prèmium com Mercedes, BMW o Audi, els venedors hagin de rebaixar molt el seu preu per aconseguir vendre'l al mercat de segona mà, fins i tot en mercats tan potents en aquest sentit com és l'alemany.

No són pocs els que argumenten, veient tot el que està ocorrent amb els cotxes elèctrics tant a Espanya com en bona part dels mercats europeus, que és molt probable que totes les previsions que es van fer fa uns anys no tan sols no es compleixen sinó que s'allarguin en el temps durant diverses dècades.