El cotxe elèctric és el futur i, segons com es miri, és també el present. Cada mes, es llancen nous models i això afavoreix la creació d'un cada vegada més interessant estoc de cotxes elèctrics de segona mà. Els primers Nissan Leaf i Renault Zoe estan, juntament amb els primers Smart elèctrics i les primeres generacions del Volkswagen e-Golf a disposició de qualsevol. El seu problema és que tenen molt poca autonomia, però existeixen tècniques que permeten millorar-la.

Els pneumàtics, crucials
I per augmentar aquesta autonomia, res millor que uns nemáticos excel·lents i adaptats a les necessitats del vehicle que conducimos.Las marques, sabedores de la importància d'aquest element, han començat a dissenyar gomes pensades especialment per a cotxes elèctrics. Michelin, Continental i Hankook són alguns d'aquests fabricants que ja disposen en la seva oferta pneumàtics per a aquest tipus de vehicles.
Requisits per a pneumàtics de cotxes elèctrics
La seguretat és un factor determinant als pneumàtics pensats per a elèctrics, ja que es tracta de l'únic element que manté un contacte constant amb la carretera. Si condueixes un elèctric, els teus pneumàtics han de complir els següents requisits: oferir una baixa resistència al rodolament, ser molt resistents al desgast i generar un baix nivell de soroll. Per què? Doncs molt senzill: els cotxes elèctrics pesen més i, per això, ens fan falta pneumàtics més resistents al desgast i que ofereixin menys resistència al rodolament. A més, ja que el motor dels elèctrics no genera soroll, si equipem pneumàtics que generin poc nivell de soroll, la conducció serà més confortable.