L'Audi RS 6 Avant seguirà viu amb motor V8 en la seva pròxima generació. Quan tot apuntava a una electrificació completa, la marca ha decidit mantenir l'icònic bloc biturbo de 4.0 litres, ara acompanyat de tecnologia híbrida endollable. Aquesta decisió representa un gir estratègic d'última hora per preservar un dels models més emblemàtics de la gamma Audi Sport, amb una identitat molt marcada per la seva mecànica i caràcter dinàmic.
En lloc d'eliminar el motor tèrmic en favor d'una versió 100 % elèctrica, Audi optarà per una estratègia dual. D'una banda, desenvoluparà una variant completament elèctrica RS 6 e-tron, basada en la plataforma PPE que també utilitzaran altres models com el A6 e-tron. Per un altre, conservarà una versió de combustió amb electrificació parcial, sobre una arquitectura diferent, coneguda com a PPC, que donarà vida al nou RS 6 híbrid endollable.
No és cap secret que el V8 ha estat durant anys u dels principals arguments del RS 6. La seva nova configuració com PHEV elevarà la potència per sobre dels 700 CV, superant folgadament els 600 CV actuals. Aquesta actualització no només permetrà una millora en prestacions, sinó que també aportarà eficiència i compliment amb les futures normatives d'emissions, sense trencar amb el llegat del model.
Crida especialment l'atenció que Audi recuperi també la carrosseria berlina en la cinquena generació del RS 6, desapareguda des de fa gairebé dues dècades. Aquesta ampliació de la gamma respon a una estratègia més àmplia de diferenciació interna en el Grup Volkswagen, que busca adaptar el ritme d'electrificació a les condicions reals del mercat.
Camí dual: elèctric i de combustió
El futur RS 6, per tant, arribarà en dues versions clarament diferenciades. L'elèctrica utilitzarà l'esmentada plataforma PPE i s'espera que superi els 670 CV. Compartirà base tecnològica amb el Porsche Macan Electric i l'Audi Q6 e-tron, encara que amb un enfocament específic per a berlines esportives. La seva arribada està prevista per a començaments de 2026.
En paral·lel, la variant híbrida endollable apostarà per una evolució de l'actual motor V8 biturbo, ja preparat per complir normatives més exigents. Aquest bloc, compartit en part amb models de Porsche i Bentley, es combinarà amb un sistema elèctric d'alt rendiment, buscant oferir una alternativa de màximes prestacions sense renunciar al so, el caràcter i la resposta immediata que defineix el RS 6 des dels seus orígens.
Es pot destacar que aquesta decisió es produeix en un context de reorientació de l'estratègia elèctrica del grup alemany. Les dificultats en mercats clau com la Xina han provocat una revisió del calendari de llançaments d'elèctrics cigars, la qual cosa ha obert espai per mantenir models tèrmics en convivència amb les noves propostes elèctriques.
En aquest sentit, el moviment d'Audi permet continuar capitalitzant un model d'alta rendibilitat i forta càrrega simbòlica. El RS 6, lluny de ser una peça del passat, es converteix així en un pilar estratègic per a una transició més gradual cap a l'electrificació, combinant passat, present i futur en una fórmula que continua funcionant.