Com bé saben aquells que tenen especial predilecció per les marques prèmium, Audi és, juntament amb BMW i Mercedes, una de les quals més vendes concentra tant a Espanya com en la resta de mercats importants a nivell europeu.

Això sí, es pot tenir en compte que el fabricant dels quatre cèrcols, per molt que sigui una marca tan Top com ho és BMW o Mercedes, ha pres en els últims anys una sèrie de decisions que se l'han desmarcat dels seus dos rivals alemanys. Una d'elles va ser la de posar al mercat dos models que no tenen rival als catàlegs de les altres dues marques prèmium, que no són d'altres que l'Audi A1, un utilitari, i l'Audi Q2, un SUV urbà.

 

En aquest sentit, igual com Audi va ampliar el seu mercat per la zona baixa, pels segments inferiors, no ho va fer en els segments superiors, per exemple en el dels SUV de grans dimensions on BMW sí que té al seu X7 i Mercedes sí que té el seu GLS. Actualment, de fet, el SUV de majors dimensions d'Audi és el Q7 així com el Q8, que no deixa de ser la variant cupè d'aquest model.

Audi ampliarà el seu catàleg amb el Q9, un SUV molt top

Tanmateix, com bé saben aquells que són molt atents a les notícies de la marca alemanya, Audi ja té en fase de proves al que serà el seu SUV més top, és a dir, el de més dimensions i és que comptarà amb un nivell de tecnologia més gran i qualitat. No és cap altre que el Q9, un model que rivalitzarà amb el X7 i el GLS.

 

De moment està ja en fase de proves, però es pot destacar que no serà fins a 2025 quan aquest model arribi al mercat europeu. Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte la tendència actual del mercat, a Audi, malgrat que no han donat especificacions sobre les mecàniques concretes d'aquest futur model, optarà per diferents mecàniques, totes elles amb algun grau d'electrificació.

Així, aquest Audi de súper luxe arribarà amb mecàniques amb sistemes de micro hibridació lleugera així com una mecànica híbrida endolla parli que apunta ser una de les més venudes, entre altres coses perquè podrà presumir de tenir més de 100 km d'autonomia en manera 100 × 100 elèctric, una xifra que l'equipararà als seus rivals directes.