El Fiat Grande Panda Hybrid irromp en el segment dels SUV urbans amb una proposta que combina disseny trencador, tecnologia microhíbrida i una estructura de preus ajustada. Concebut com el primer membre d'una nova família global desenvolupada sobre la plataforma STLA Small, aquest model té per objectiu competir directament amb exponents consolidats com el Dacia Sandero i el MG ZS, especialment al terreny de la relació entre prestacions, consum i cost.

El disseny exterior trenca amb l'estil de generacions anteriors i aposta per una estètica de línies quadrades i elements retrofuturistes. Tanmateix, el veritablement diferenciador és la seva configuració mecànica. El Grande Panda Hybrid incorpora un sistema de propulsió MHEV amb un motor tricilíndric d'1,2 litres turboalimentat, avalat per un sistema elèctric de 48 volts. Aquest conjunt desenvolupa una potència de 110 CV i s'associa a una transmissió automàtica de doble embragatge amb sis velocitats.

 

Aquest tipus d'hibridació lleugera permet reduir tant el consum com les emissions, sense renunciar a unes prestacions solvents per a l'entorn urbà i periurbà. Fiat anuncia un consum homologat de 5,1 litres cada 100 quilòmetres, amb capacitat per circular en manera elèctrica pura durant curts períodes a baixa velocitat. Aquesta eficiència li permet lluir l'etiqueta ECO, un valor afegit en escenaris urbans amb restriccions d'accés.

Eficiència i equipament com arguments clau

El destacable en aquest cas és que Fiat ha aconseguit oferir aquest nivell de tecnologia i eficiència a un preu molt competitiu. El Grande Panda Hybrid arrenca en una tarifa de 18.611 euros en el seu acabat bàsic Pop i assoleix els 22.611 euros en la versió més completa La Prima. Aquestes xifres el situen per sobre del Dacia Sandero ECO-G, el preu de partida del qual ronda els 13.600 euros, però per sota del MG ZS, que parteix dels 19.770 euros.

En aquest sentit, el model de Fiat ofereix una mecànica més moderna que la del Sandero, que encara recorre a un motor bifuel (gasolina i GLP) sense electrificació, amb un consum una mica més elevat i menor suavitat de funcionament. Davant el MG ZS, el Grande Panda també es mostra més eficient en consum i amb un plantejament més orientat a l'entorn urbà, sense el sobrepès d'un SUV de més mida.

 

A més, el nivell d'equipament del nou model italià resulta equilibrat des de les versions d'accés, amb elements com a pantalla digital, ajuts actius a la conducció i connectivitat sense fil. Aquesta dotació contribueix a reforçar la seva competitivitat dins d'un mercat cada vegada més sensible al valor percebut.

D'altra banda, el fet de pertànyer a una nova generació de models desenvolupada globalment pel grup Stellantis anticipa una estratègia d'escalabilitat i optimització de costos que pot traduir-se en una gamma més àmplia, amb versions addicionals i preus ajustats. Així, el Fiat Grande Panda Hybrid es posiciona com una opció de referència en un segment dominat pel preu, però cada vegada més condicionat per l'eficiència i la tecnologia.