Kia és un dels fabricants generalistes que més està apostant pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, entre altres coses perquè a la marca coreana són molt conscients que, si bé és cert que aquest tipus de models no passen precisament pel seu millor moment a nivell comercial, tard o d'hora seran els models que es van acabar imposant en bona part dels principals mercats de la indústria.

 

En aquest sentit, un dels models més esperats a Espanya i a Europa és el nou Kia EV3, un crossover compacte que arriba per omplir el buit que va deixar en el seu moment el Kia e-Soul i que ho fa amb una recepta molt interessant: un disseny molt atractiu, molt tecnologia hi ha molt equipament de sèrie i dues opcions mecàniques molt interessants, especialment la més ben dotada.

El nou Kia EV3 ho té tot per triomfar

La marca coreana ha decidit estructurar la gamma d'acabats d'aquest model en tres opcions diferents: Air, Earth i GT Line. El positiu en aquest cas és que ja des de la versió més senzilla de totes és el que es refereixi equipament aquest model arriba molt ben dotat de sèrie, pel que no és necessari anar a buscar les versions superiors per comptar amb molta tecnologia.

 

Pel que es refereix a les opcions mecàniques, hi ha dues variants, en els dos casos amb la mateixa potència: 204 cavalls. En el cas de la versió més senzilla, la seva bateria de poc més de 58 kW hora li permet tenir poc menys de 450 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP, mentre que en el cas de la versió d'autonomia estesa, la seva bateria de poc més de 81 kW hora li permet tenir poc més de 600 km d'autonomia segons el mateix cicle d'homologació, una xifra ja molt interessant.

Amb uns rangs de preu que van des de poc menys de 37.000 € a poc més de 48.000 €, es pot tenir en compte que comptant amb els descomptes del fabricant així com amb els ajuts del pla del govern que buscar incentivar la venda dels cotxes elèctrics, és molt probable que aquest model s'acabi convertint en una de les millors opcions en el seu segment, per la qual cosa no seria estrany que, encara que tingui molt difícil robar-li molt protagonisme als Tesla, el Kia EV3 fora u dels elèctrics amb més pes al nostre mercat durant els propers mesos i anys.