Al contrari del que succeïa fa uns anys, quan des de marques com Audi, BMW i Mercedes veien a Kia com un fabricant molt menor i que evidentment no es posicionava com un dels seus rivals directes, els últims models de la marca coreana estan començant a sembrar certs dubtes entre les prèmium. Entre altres coses perquè, com bé saben els que tenen aquí a com una de les seves marques de referència, els asiàtics han fet passos molt importants cap a davant en tots els sentits.

Un molt bon exemple d'això és un model que acaben de presentar, el EV9, el seu segon model 100 × 100 elèctric i que no deixa de ser el germà gran de l'actual és EV6, un dels models més ben valorats dins del seu segment.

 

Tan sols fa falta veure les imatges d'aquest nou Kia per adonar-se'n l'excel·lent treball que han realitzat a la marca coreana en tots els sentits, especialment referent a la unió entre un disseny molt atractiu en un SUV de 7 places i l'últim en tecnologia de la marca, que no és poc.

El Kia EV9, un enorme SUV elèctric que arriba per robar-los vendes a les prèmium

Si bé és cert que evidentment Audi, BMW i Mercedes continuen sent marques que se situen diversos esglaons per sobre de Kia referent a estatus dins del mercat, es pot tenir en compte que models com aquest EV9 no fan cap altra cosa que revaloritzar a la marca coreana, per la qual cosa segur que seran molts els que, amb un pressupost que no sigui precisament ajustat, vegin en aquest EV9 una forma molt prèmium de fer el salt a la mobilitat 100 × 100 elèctrica.

A la marca coreana ja han apuntat que serà a finals d'aquest mes de març quan per conèixer totes les característiques tècniques d'aquest model, però és evident que, veient imatges del seu interior, no fa falta tampoc conèixer certs detalls per adonar-se que estem davant d'un model que té molt poc de low-cost i molt de prèmium.

 

Pel que es refereix als seus motors, si bé és cert que ja se sap que Kia posarà a la venda diferents configuracions, des de l'entorn del fabricant asseguren que arribaran opcions que fins i tot superaran els 500 km d'autonomia elèctrica, una xifra que el situarà com un dels models més atractius en aquest sentit i que, tenint en compte també que tindrà un preu més racional que el de les marques prèmium, una de les millors opcions del seu segment.